Wat mag de maximale temperatuur zijn voor een amd ahtlon xp 3000+ ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi.
Ik heb een ASUS A7V333-X moederbord en deze heeft dus als optie overheating.
Bij een te hoge temperatuur slaat hij dus uit. !
OP dit moederbord zit een AMD Athlon xp 3000+.
Op de processor zit een speciale grotere koeler gemonteerd.
Voorheen zat dit spulletje in een tower met een extra koeler aan de achterkant van de tower gemonteerd en heb ik nooit problemen gehad met dit setje.
Nu heb ik alles omgebouwd naar een andere tower toe die geen extra ventilator heeft en krijg nu het volgende probleem.

Als ik de computer dichtmaak en Windows xp start dan gaat alles nog lekker, maar zodra ik een vet spel of een vette screensaver laat werken, dan slaat op gegeven moment het beeld vast en wil de computer ook daarna snel opnieuw opstarten, ( dit betekent nu dat het moederbord te heet wordt )
Ik heb Asus Pro geinstalleerd en die staat ingesteld op 77 graden.
Als ik een spel of screensaver open, dan slaat de computer snel alarm en komt de temperatuur rond de 79 graden, hierdoor komt ie dus hoger dan staat ingesteld en slaat de boel vast en start de computer opnieuw op.

Mijn vraag is nu:
Hoe hoog mag de temperatuur van de bovenstaande processor worden?
Zou er toch ook een speciale extra koeler in de tower gemaakt moeten worden ? ( net zoals in de oude tower zat ) ?

Weet jij misschien raad, ik hoop het!

Alvast erg bedankt voor je reactie.

groeten Barney

max graadje of 70 ,ik heb in de case een extra fan geplaatst,scheelt je zo 10 graden

Maar hij staat nu ingesteld op 77 graden en hij wordt 79 graden en dan slaat ie uit, is 77 graden ook een beetje normaal voor een amd athlon xp 3000+ ?
Ik neem aan dat de verkoper mij toen een goeie speciale koeler heeft verkocht, het merk weet ik niet meer, maar hij was een heel stuk groter, met chroom en blauw.

Zou een extra koeler voldoende zijn om de temperatuur niet meer hoger dan die 79 graden te krijgen ?

Groetjes Barney

77C is te warm voor de cpu die jij hebt.

Een graadje of 55C is normaal.

Controleer of de koeler van de cpu goed vastzit, of er koelpasta tussen de cpu en koeler zit en of de koeler uberhaupt wel draait.

Zorg ook verder dat de kast niet in een krappe ruimte staat (nis in je bureau bijv.), waar hij zijn warmte niet kwijt kan.

Wat voor type XP3000+ heb je?

Ik heb nu zelf een XP3200+ 400MHz fsb,welke in idle mode 36C is en net na het spelen van medal of honor 41C

Ik heb 1x120mm casefan voor de inlaat en 2X120mm als uitlaat(voeding is hier ook bij)
Ik heb daarnaast mijn core voltage op 1,5V gezet en hij is nu net zo stabiel als op 1,65V maar nu een paar graden koeler.

Ik denk persoonlijk ook dat je verbinding tussen CPU en koelblok niet goed is(te veel of te weinig pasta,slechte bevestigings clip,een geheel ongeschikte koeler,of een fan die niet draait)

AMD Athlon Barton 3000+ XP

Hoeveel pasta is goed tussen de koeler en processor ?

De processor is nieuw en de koeler is daar speciaal door de speciaalzaak voor aanbevolen !

Barney

Hallo

Mits alles voorheen (oude systeemkast) korrekt werkte , en .... als je de zijkant v/d nieuwe systeemkast verwijdert , dan alles normaal werkt...

Dan gaat mijn vermoeden toch uit naar een slechte , of onvoldoende koeling v/d systeemkast zelf .

Mits dit een a.m.d. systeem betreft , dan heb je liever iets teveel koeling , dan dat net een ietsje te weinig.

Zoals jezelf voorlopig ondervindt.....

Dus ... ja.... volgens mij helpt een extra "casefan" plaatsen .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan