Hoi.
Ik heb een ASUS A7V333-X moederbord en deze heeft dus als optie overheating.
Bij een te hoge temperatuur slaat hij dus uit. !
OP dit moederbord zit een AMD Athlon xp 3000+.
Op de processor zit een speciale grotere koeler gemonteerd.
Voorheen zat dit spulletje in een tower met een extra koeler aan de achterkant van de tower gemonteerd en heb ik nooit problemen gehad met dit setje.
Nu heb ik alles omgebouwd naar een andere tower toe die geen extra ventilator heeft en krijg nu het volgende probleem.
Als ik de computer dichtmaak en Windows xp start dan gaat alles nog lekker, maar zodra ik een vet spel of een vette screensaver laat werken, dan slaat op gegeven moment het beeld vast en wil de computer ook daarna snel opnieuw opstarten, ( dit betekent nu dat het moederbord te heet wordt )
Ik heb Asus Pro geinstalleerd en die staat ingesteld op 77 graden.
Als ik een spel of screensaver open, dan slaat de computer snel alarm en komt de temperatuur rond de 79 graden, hierdoor komt ie dus hoger dan staat ingesteld en slaat de boel vast en start de computer opnieuw op.
Mijn vraag is nu:
Hoe hoog mag de temperatuur van de bovenstaande processor worden?
Zou er toch ook een speciale extra koeler in de tower gemaakt moeten worden ? ( net zoals in de oude tower zat ) ?
Weet jij misschien raad, ik hoop het!
Alvast erg bedankt voor je reactie.
groeten Barney
Ik heb een ASUS A7V333-X moederbord en deze heeft dus als optie overheating.
Bij een te hoge temperatuur slaat hij dus uit. !
OP dit moederbord zit een AMD Athlon xp 3000+.
Op de processor zit een speciale grotere koeler gemonteerd.
Voorheen zat dit spulletje in een tower met een extra koeler aan de achterkant van de tower gemonteerd en heb ik nooit problemen gehad met dit setje.
Nu heb ik alles omgebouwd naar een andere tower toe die geen extra ventilator heeft en krijg nu het volgende probleem.
Als ik de computer dichtmaak en Windows xp start dan gaat alles nog lekker, maar zodra ik een vet spel of een vette screensaver laat werken, dan slaat op gegeven moment het beeld vast en wil de computer ook daarna snel opnieuw opstarten, ( dit betekent nu dat het moederbord te heet wordt )
Ik heb Asus Pro geinstalleerd en die staat ingesteld op 77 graden.
Als ik een spel of screensaver open, dan slaat de computer snel alarm en komt de temperatuur rond de 79 graden, hierdoor komt ie dus hoger dan staat ingesteld en slaat de boel vast en start de computer opnieuw op.
Mijn vraag is nu:
Hoe hoog mag de temperatuur van de bovenstaande processor worden?
Zou er toch ook een speciale extra koeler in de tower gemaakt moeten worden ? ( net zoals in de oude tower zat ) ?
Weet jij misschien raad, ik hoop het!
Alvast erg bedankt voor je reactie.
groeten Barney