wat mag wel met internet contact maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick.t

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
27
Ik kreeg net een raar bericht dat een poort open stond, zodat iedereen mij zulke berichten kon sturen. Ik werd verwezen naar messagedestroyer.com, zodat deze berichten voor $10,- niet meer zouden verschijnen.
Vreemd, want ik heb gewoon Sygate Firewall

Ik heb XP, en ik wil NAV, Outlook, MSN Messenger, en Internet Explorer alleen contact laten maken met internet.

Welke van de volgende services mag ik dan blocken in Sygate Personal Firewall:

Common Client CC Ap ???
Services en controllertoepassingen???
NT kernel & -systeem????
LSA Shell (Export Version)???
Generic Host Process voor Win32 Services??

Aangezien deze processen contact maakte met internet tijdens het binnenkomen van het bericht, lijkt het me dat deze ook de poort open lieten staan, of is dat een misvatting? Ik ben niet zo into poorten.

Alvast bedankt voor uw reacties!
 
Hoi, zelf heb ik ook sygate en ben daar tevreden over. De melding die jij binnekreeg kreeg je waarschijnlijk tijdens het surfen op de een of andere site en is voor zover ik weet niet meer dan een reclame. Als je op een site surft dan kunnen ze natuurlijk zo'n boodschappen nalaten. Volgen mij is het niet nodig om een van die services te blokeren maar daar ben ik ook een beetje leek. Bij mij staat Common Client CC Ap ook als toegestaan samen met nog enkele . Maar ik denk dat die verschillen volgen je besturingsysteem. Zelf heb ik ME.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
The facts about Messenger pop-ups

Ik was niet aan het surfen, alleen internetverbinding.

Messenger pop-ups worden ze genoemd. Misschien heeft het iets te maken met MSN Messenger service.

Ik wil niet commercieel, gaan doen, en al helemaal geen reclame maken voor een geld-aftroggelend bedrijf, maar op die site van messagedestroyer.com staat wel, waarom ik zulke berichten krijg. Ook staat er een voorbeeld van zo'n bericht.

"Messenger Spam is not a virus. It does, however, leave your computer WIDE OPEN to Internet attacks and annoying spam.

Messenger spam is increasing at an alarming rate every day and it quickly becoming the #1 form of internet advertising.

There are no laws against Messenger spam, which can be sent to any enabled computer on the Internet. The messages are randomly sent to your numerical Internet address: not to your e-mail address. This means there is NO WAY to unsubscribe. "



Ikzelf heb ook eerder zo'n Messenger pop-up gehad, gewoon een tekstvakje, zonder bewegende beelden, waarin reclame werd gemaakt voor vakantiewoningen.

Hoe configureer ik mn firewall?? Zie eerste bericht
 
Je kan de Messenger service uitzetten en dan is je probleem ook weg, tenzij je die service gebruikt op je LAN.

Rechtklik Mijn Computer en kies Beheren, ga naar de Services en zoek de Messenger Service op, dubbelklikken, stoppen en uitschakelen.

Informatie over de poorten: http://theeldergeek.com/messenger_service_popups.htm (zodat je je firewall kan instellen)
 
Common Client CC Ap is Norton antivirus. Dus die moet je ook toestemming geven in Sygate.

"Services and Controller" is de DNS server. Die zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld www.startpagina.nl in plaats van het IP adres van de pagina. Dus die moet je toestemming geven in Sygate.

En deze 3 dingen hieronder zijn processen in XP die je ook toestemming moet geven in Sygate:

NT kernel & -systeem
LSA Shell (Export Version)
Generic Host Process voor Win32 Services
 
Bedankt

Nogmaals bedankt voor de tips / links!

Nog steeds geen messenger pop-ups gezien!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan