Wat met image als pc weg is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik maak regelmatig een image van mijn laptop met true image.

Nu stel ik mij de vraag wat als mijn laptop bv gestolen wordt, kan ik dan die image op een nieuwe laptop zetten of ben ik er dan niets meer mee ?

Wil zeker zijn dat dit lukt anders ben ik met die image ook niet veel en kan ik beter een backup maken in plaats van een image

Als je ook de Universal Restore Plugin hebt, kun je het image op iedere PC terug zetten.

Een image legt oa vast welke hardware en bijbehorende drivers in en op je pc zitten. Waneer je de image loslaat op een andere pc met andere specificaties zal je image-software gaan protesteren. Of een Universal Restore Plugin dat oplost weet ik niet...

Als je ook de Universal Restore Plugin hebt, kun je het image op iedere PC terug zetten.

Hoe kom ik aan die plugin ?

Voordeel wel van true image is dat je gewoon door het image kan bladeren achteraf.

Universal Restore kun je aanvinken als je het pakket koopt.

Met die plugin heb ik nog geen problemen gehad, een image van een oude PC draait zonder problemen op een nieuwe. Van een AMD PC naar Intel versie gaat ook probleemloos.

Uiteraard moet je Windows opnieuw activeren door het verschil in hardware en moet je even opletten of je licentietechnisch legaal bezig bent (een OEM versie mag je niet overzetten naar de nieuwe PC)

Daarna alle drivers van de nieuwe PC installeren en klaar. Ik heb gelezen dat je die drivers al kunt toevoegen voordat je de restore CD brand maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Ik heb een opstart cd-rom gemaakt en daarin zit automatisch de plugin met de drivers.

Allen bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan