Wat moet ik doen? AntiVirus - Firewalls - Internet Beveiliging?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisJohannes

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2011
Best allemaal,

Even mijn situatie, ik heb drie jaar lang Avast Internet Security gehad i.c.m. Malwarebytes Anti Malware en Registry Mechanic.
Tot vorig week had ik ook een betaalde versie van Avast Internet Security.

Maar vinden jullie het nodig om nog een Internet Security op mijn pc te zetten of zeggen jullie nee dat is niet nodig.
Je bent al genoeg beveiligd?
Of raden jullie misschien toch een andere Internet Security of (Anti)Virus scanner aan?

Alvast bedankt voor al moeite.

Vergeet al die andere programma's en schaf Norton Internet Security aan. Dan heb je een firewall en al het andere, een totaalpakket. Al die andere programma's moet je verwijderen want die meerdere beveiligingsprogramma's veroorzaken conflicten. De freewareversie van MBAM kun je wel combineren met NIS. Het beste bewijs voor de uitstekende werking van dit programma is wel dat ik het al jaren gebruik en het programma is zeer snel met een laag CPU- en geheugengebruik en ik heb geen problemen. Ik kan alles doen wat ik wil. Surfen, intermetbankieren etc. etc. Ik heb er geen omkijken naar.

Als je zelf graag prutst, keyloggers geplaatst ziet, gehackt wilt worden, liever problemen hebt en niet veel te doen hebt dan zou ik je adviseren neem geen Norton Internet Security. NIS regelt een totale beveiliging. Ik heb geen tijd om met allerlei programma's daar constant achteraan te gaan. Ik kan mijn tijd wel beter besteden en werk liever op de pc dan dat ik voortdurend problemen moet oplossen.

Laatst bewerkt:
Maar is dit niet zo fijne programma die ongevraagd van alles gaat scannen zonder dat je dat aangeeft, en verwijdert hij ook niet programma's zonder daar eerst een bevesting voor te vragen?

Wat goed is is vaakl een kwestie van perceptie en eigen beleving.
Met MSE (Microsoft Security Essentials) en MBAM (Malwarebytes Anti Malware) kun je prima uit de voeten.

Over perceptie gesproken, zelf loop ik met een grote boog om Norton heen, naar mijn ervaring een bagger programma met zware overkill.

Tardis

Ik had het ook nooit zo op Norton, en ben toen naar Avast gegaan en die doet precies wat ik wil en niks meer en niks minder.
alleen ik vraag me af of er ook nieuwe en beter programma's zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je sindsdien problemen gehad met virussen en dergelijke ? Zo niet dan zou ik als ik jou was verder er niks aan doen. Teveel aan security programma's kunnen je pc vertragen, of zelfs hier en daar conflicten met elkaar krijgen. Dus je huidige opzet is meer dan genoeg.

Net zoals mijn voorganger blijf ik zelf bij norton uit de buurt, ook daar heb ik niet geweldige ervaringen mee. Ikzelf gebruik NOD32, prima voor een gemiddelde computer gebruiker.

Over perceptie gesproken, zelf loop ik met een grote boog om Norton heen, naar mijn ervaring een bagger programma met zware overkill.
Als je dat in 2012 schrijft dan heb je er totaal geen verstand van en/of loopt jaren achter. Norton is zeker de laatste vijf jaar veel sneller, beter en lichter dan andere programma's. Laag CPU- en geheugengebruik, met zelfs een gamersmodus. Programma werkt altijd op de achtergrond, zelflerende firewall, zeer snelle updates en scans en geen problemen.

Maar is dit niet zo fijne programma die ongevraagd van alles gaat scannen zonder dat je dat aangeeft, en verwijdert hij ook niet programma's zonder daar eerst een bevesting voor te vragen?
Dat snap ik niet, want een geïnstalleerd programma moet altijd eerst een volledige systeem scan doen. En ik heb nog nooit meegemaakt dat NIS zo maar gaat scannen. Kwestie van instellingen. Programma's verwijderen, ik heb 120 -160 programma's, nog nooit meegemaakt dat er door NIS ook maar iets verwijderd werd. Natuurlijk wel virussen, trojans en trackingcookies e.d. en directe blokkering van gevaarlijke website en inbraken.

In ieder geval dan verder geen succes. Ik heb een hekel aan amateurs en prutsers die jaren achterlopen.

Jammer dat bepaalde mensen op dit forum zo zijn achtergebleven met de ontwikkelingen. Dat is zeker geen reclame voor dit forum. Als je een beetje op de hoogte bent van testen en onderzoeken dan zou je beter moeten weten.

@De Hulk,

zoals ik al eerder zei, een kwestie van perceptie.
Holle vaten klinken het hardst zullen we maar zeggen.

Tardis

Best allemaal,

Even mijn situatie, ik heb drie jaar lang Avast Internet Security gehad i.c.m. Malwarebytes Anti Malware en Registry Mechanic.
Tot vorig week had ik ook een betaalde versie van Avast Internet Security.

Maar vinden jullie het nodig om nog een Internet Security op mijn pc te zetten of zeggen jullie nee dat is niet nodig.
Je bent al genoeg beveiligd?
Of raden jullie misschien toch een andere Internet Security of (Anti)Virus scanner aan?

Alvast bedankt voor al moeite.

DennisJohannes, je hebt een van de beste en lichste internet security die er op de markt is, want avast internet security is lichter van foodprint dan Norton internet security, ze zijn alletwee evenwaardig en je moet zelf beslissen wat je gaat doen, hier is een vergelijking van de twee : avast vs norton

Beste Dennis,

Het is altijd aan te bevelen om gebruik te maken van anti-virus software.
De software die je voorheen gebruikte ken ik niet zo goed. Wel weet ik dat Norton of Kaspersky krachtige barrières zijn voor malware.

Natuurlijk betaal je wel een X bedrag per maand wanneer je een virusscanner gaat gebruiken. Echter is mijn mening dat dit bedrag snel is terugverdient als er een virus wordt tegengehouden door een virusscanner. Ik raad je dus aan om hier gewoon gebruik van te blijven maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan