Wat moet ik doen om deze speakerset nog te kunnen gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo Helpmij'ers

Ik heb even een vraagje tussendoor, want we hebben hier een oude 5.1 speakerset liggen, deze bestaat uit een Sony SS-TS551 (5 speakers) en een SS-WS551 (subwoofer).
Maar we hebben 1 speaker kwijt geraakt, en we hebben bij 1 speaker een kapotte kabel en bij 1 speaker geen 1 kabel (deze kabels kun je gemakkelijk vervangen)
Mijn vraag, wat moet ik doen om deze te laten werken, ik heb al even op het internet gezocht, maar wist niet zeker of dat de enige oplossingen waren. (kheb namenlijk niet die aansluitingen op mn pc ;P)

Alvast bedankt :)

Btw, dit is de speakerset
http://www.ebay.co.uk/itm/Sony-SS-W...omeAudioHiFi_HiFiSpeakers&hash=item5d481e3b48, alleen heb ik een andere versie..

Zoals je zelf al schrijft, vervangende kabeltjes kopen. Het ontbrekende boxje zal lastiger worden denk ik. Aan de andere kant, deze is nog steeds te koop.

Je hebt de versterker (5.1) ook nog bij de speakers?
Anders wordt aansluiten (speakers rechtstreeks wil niet) op je PC onmogelijk.

We hebben nooit een versterker gehad, we sloten hem altijd aan aan een dvd speler. (deze hebben we nog wel, maar doen we niks meer mee, aangezien die alleen nog maar scart kabels support, en we dvd kijken via laptop (hdmi))

Die 'DVD Speler' heeft ook een ingebouwd 5.1 versterker. Zonder die versterker, geen geluid.

Die 'DVD Speler' heeft ook een ingebouwd 5.1 versterker. Zonder die versterker, geen geluid.

aha, en kan ik deze ook zo aansluiten dat hij alleen geluid verzend of is dat niet mogelijk (dit is een DAV-S400, het liefst naar een PC als dat kan, en anders een TV)

Alleen verzend? Begrijp ik niet.
Je zou je computer (Voor 5.1 wel de optische aansluiting gebruiken, audio 2) kunnen aansluiten en zo het geluid uit deze set kunnen laten komen.
De DVD hoef je niet te gebruiken.

Hier eventueel een handleiding van dat ding.

Laatst bewerkt:
Alleen verzend? Begrijp ik niet.
Je zou je computer (Voor 5.1 wel de optische aansluiting gebruiken, audio 2) kunnen aansluiten en zo het geluid uit deze set kunnen laten komen.
De DVD hoef je niet te gebruiken.

Hier eventueel een handleiding van dat ding.

Ja de handleiding had ik al gelezen, maar daar kon ik er niks over vinden.
Maar ik heb nu alle speakers aan die versterker / dvd speler aangesloten, als ik nou deze converter koop, kan ik hem dan gewoon zonder problemen aansluiten?
http://www.ebay.nl/itm/Canon-Origin...ra_Cables_Adapters&hash=item35cd60fde6&_uhb=1
http://www.ebay.nl/itm/10m-Gold-Ste...mputing_USB_Cables&hash=item3a79fdfcde&_uhb=1
En moet ik dan ook wat doen met die digital in aansluiting of..?

Wat voor aansluiting heb je op je computer zitten?
Heb je daarop toevallig ook een optisch uitgang?
Met deze kabeltjes zul je alleen stereo (niks mis mee) hebben (twee speakers) Of "nep" surround.

Ik heb op mn Asus M5A99X Evo R2.0 een 'Optical S/PDIF out port', is dit wat je bedoelt of?

Ja. Gebruik die om je computer op de DAV (optical input 1FB55DE.JPG aan te sluiten) met een z.g. toslink kabel.
roline_toslink_mini_2.jpg
Hierdoor zullen de DVD's en ander 5.1 bronnen welke je op je computer afspeelt ook door de DAV in surround weergegeven worden.

Ok, en heb ik alleen die kabel dan nodig of ook nog 1 voor die 2 die ernaast zitten (op de versterker)

Hij doet t hoor, maar ik vraag me nu nog af wat ik moet doen om alle speakers geluid te laten maken, want er komt nu alleen maar geluid uit de FRONT L en R speaker, en de subwoofer. Wat moet ik doen / instellen om het uit alle te laten komen, want nu is het stereo (ik heb nu 3 van de 5 speakers aangesloten, de rest heeft nog kapotte verbindingssnoeren)

De 3e speaker is wel aangesloten, aangezien je er wel ruis uit hoort komen ;)

Je zult alleen geluid uit alle speakers krijgen als de bron (wat je afspeelt) ook surround (5.1) is.
Mp3 en 'internet' muziek IS stereo.
Wel kans dat je met de audio instellingen op je computer (of op de DAV maar dat weet ik niet) iets als 'virtueel' (nep) surround kunt maken.

Ja ik kwam er al achter dat muziek inderdaad stereo is, want ik deed een test of de rest werkte, en deze werkten wel gewoon :P

Maar hij doet het nu wel, super, bedankt :)

Haha gaat lastig worden, mn ouders zeuren nu al omdat ons huis het omgekeerde doet van geluid isoleren :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan