Wat moet ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Als ik mijn computer opstart met een Millenium opstartschijfje krijg ik de volgende mededeling:

Windows Millenium Edition has detected that drive C does not contain a valid FAT of FAT32 partition. There several possible causes.

1.The drive may need to be partitioned. To create a partition on the drive, run FDISK from the MS-DOS command prompt.

2. You may be using third-party disk partitioning software. If you are using this type of software, remove the Emergency Boot Disk and restart your computer. Then, follow the on-screen instructions to start your from floppy disk.

3. Some viruses also cause your drive C to not register. You can use a virus scanning program to check your computer for viruses.

Als het commando Fdisk geeft dan zegt hij:
No fixed disk present

Echter als ik dir type op C: dan geeft hij wel een inhoud weer.

En die inhoud van C is zeer waarschijnlijk je ME opstartschijfje.

Heb je dit probleem opeens of...??? Dus graag de historie wat je gedaan hebt voordat je deze melding kreeg

Geplaatst door m@rio
En die inhoud van C is zeer waarschijnlijk je ME opstartschijfje.

Heb je dit probleem opeens of...??? Dus graag de historie wat je gedaan hebt voordat je deze melding kreeg
nou, ik kreeg die computer in mijn handen gedrukt met de vraag of ik er ff naar wilde kijken. Toen ik hem zonder opstartfloppy opstartte gaf hij te kennen geen besturingssysteem te hebben. Toen heb ik geprobeerd er Windows 98 op te zetten maar toen gaf hij aan:

Een ogenblik geduld. Setup wordt geinitialiseerd. Bezig met scannen van het Register.... kan geen tijdelijke map maken Als u HPFS OF NTFS hebt geinstalleerd, moet u een MS-DOS-opstartpartitie maken voor een windows-installatie.

Echter die MS-DOS-opstartpartitie wil hij ook niet maken i.v.m. fdisk.

P.S. nee, die inhoud is zeker niet mijn Millenium opstartschijfje.

Wat voor besturingssysteem heeft erop gestaan (staat erop) en wat zie je aan inhoud als je dir doet op C?

Geplaatst door m@rio
Wat voor besturingssysteem heeft erop gestaan (staat erop) en wat zie je aan inhoud als je dir doet op C?
ATTRIB EXE
CHKDSK EXE
COMMAND COM
DEBUG EXE
EDIT EXE
EXT EXE
EXTRACT EXE
FORMAT COM
HELP BAT
MXCDEX EXE
README TXT
RESTART COM
SCANDISK EXE
SCANDISK INI
SYS COM
15 file(s) 594,217 bytes

Geplaatst door m@rio
Dat is de inhoud van de opstartdiskette
ja, maar als ik op A: dir klik krijg ik toch een andere inhoud. Het inderdaad de inhoud van een Windows 95 opstartdiskette maar niet mijn diskette.

Laatst bewerkt:
Er worden bestanden weggeschreven naar de eerst beschikbare driveletter na je harde schijf en aangezien die niet gevonden wordt is dat dus c

Maar welk besturingssysteem staat er op of zou er op gestaan moeten hebben? Als dat win2000 of XP is is de kans zeer groot dat C wel bestaat maar dat het NTFS is

Geplaatst door m@rio
Er worden bestanden weggeschreven naar de eerst beschikbare driveletter na je harde schijf en aangezien die niet gevonden wordt is dat dus c

Maar welk besturingssysteem staat er op of zou er op gestaan moeten hebben? Als dat win2000 of XP is is de kans zeer groot dat C wel bestaat maar dat het NTFS is
Hij geeft inderdaad aan dat er NTFS opstaat maar ik denk dat er alleen Windows 95 opgestaan heeft. Is een oud computertje.

Een ms-dos-opstartpartitie maak je volgens mij met Fdisk maar dan zegt hij: no fixed disk present.

Laatst bewerkt:
Al gekeken of de drive daadwerkelijk aangesloten is?

Tja dan wordt het lastig. Als fdisk al de melding geeft dat er geen schijf is dan is of de schijf kapot of niet aangesloten

Geplaatst door m@rio
Tja dan wordt het lastig. Als fdisk al de melding geeft dat er geen schijf is dan is of de schijf kapot of niet aangesloten
bedankt voor je reactie. Kreeg de kast niet open dus weer retour eigenaar.

Geplaatst door Victor V

Echter die MS-DOS-opstartpartitie wil hij ook niet maken i.v.m. fdisk.

P.S. nee, die inhoud is zeker niet mijn Millenium opstartschijfje.

Met dit probleem ben ik nu ook bezig,

Wat ik nu aan het doen ben is dit.

Ik ben nu windows 98 aan het installeren op een hdd die ingesteld staat als MASTER (moet je op je harde schijf kijken hoe je je jumper moet zetten) in je bios moet je ingesteld hebben bij boot opitions dat die als eerst de cd-rom leest. Stop nu de cd-rom van 98 derin. Reboot het systeem. Kies nu via de cd opstarten. En de rest leid zich vanzelf. Als je een tweede harde schijf hebt moet je die pas na de installatie aansluiten. Als die bij het formateren vast loopt dan staat je harde schijf niet op MASTER, mijn moeder heeft met dit probleem wekenlang gevochten en wou het niet lukken dus let daar goed op.

MVG Thomas Wouters

Zoals je gelezen hebt is de pc retour en kon de kast niet opengekregen worden dus is het lastig om jumpers te controlleren of te verzetten

Jah klopt ik zag het later pas :(

Maar wat is hij voor beroep? als hij een ICTer is moet hij gewoon iedere kast open krijgen neem ik aan.

Ik vind het wel een beetje vaag. Je hebt namelijk kasten die de zijkanten schuiven, de complete kap naar boven schuiven en twee kanten naar voren moet schuiven voor het geval dat die het nog niet wist :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan