Wat moet ik hiermee?(Nvidia Geforce MX440)

Status
Niet open voor verdere reacties.

linsjuh15

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Heej mensen,

Ik heb een probleem met mijn videokaart (Nvidia Geforce MX440).
Het volgende doet zich voor:

Ik kan geen spellen spelen want ik krijg dan verschillende foutmeldingen.
Bijv.
your primary video adapter « » is not the default one.
No HAL device found.
Your videocard « » is not supported.
An entry is missing in the result database (Result not found : directx/d3dadapter/0/caps/devcaps).
Your videocard does not support some required features ( D3DFMT_R5G6B5 ).

Dus ik ga kijken bij apparaat beheer en ja hoor daar staat een vraagteken bij vga-controller.
De drivers waren niet goed stond er bij. Ik heb de nieuwste drivers gedownload en
Geïnstalleerd en ja het vraagtekentje was weg.

Ik dacht dus mooi probleem opgelost maar nee dus. Ik wil een spel gaan spelen en
De computer slaat zo uit. Er komt een blauw scherm met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Dus ik start de computer opnieuw op en ik kan hem alleen in veilige modus op starten of ik moet het systeem herstellen. Dus ik het systeem hersteld en ja hoor de computer start probleemloos op.
Maar ik kijk weer bij apparaatbeheer en het vraagteken staat er weer.

Wat moet ik hier mee?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Hallo muurhond,

Het ligt niet aan het spel wat ik start.
Ik krijg het met alle spellen
fifa
prince of persia
need for speed
tony hawk

en ga maar door..
die foutmelding die ik in het bericht heb is van
prince of persia sands of time/

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!!

Welke directx gebruik je? De MX440 ondersteund geen directx 9. Dat zou iets kunnen zijn...

Verder zou er misschien ook een IRQ conflict kunnen zijn. Heb je verder PCI kaarten in je compu? Kijk even in de BIOS of er apparaten met dezelfde IRQ draaien.

Tenslotte de vraag of je een moederbord hebt met onboard video en of je dat goed hebt uitgeschakeld?

Heej Da weef,

Dat van het moederbord weet ik niet :confused: ..
ik gebruik inderdaad directx 9 want prince of persia is dat nodig.. weet jij waar ik directx 8 nog kan downloaden dan? ... want overal zegt die dat er een nieuwere versie beschikbaar is...

groetjes linsey

Tja, als een game directx 9 nodig heeft dan gaat hij voor zover ik weet niet draaien onder directx 8 (maar ik ben geen echte gamer). Dus dan zou je een hele nieuwe kaart nodig hebben. :confused:

Maargoed directx 8 kun je hier vinden.

Maar vergeet niet je directx 9 te uninstallen, dat kan met de uninstaller die hier staat.

Hoe zat het met die IRQ conflicten?

En als je in de Bios kijkt zou je ergens een optie moeten kunnen vinden waarmee je onboard video kun enablen/disablen als je inderdaad onboard video hebt. Of je zoekt het op in de specs van je moederbord.

Succes! :thumb:

René

Renee,

Bedankt voor je hulp maar het was niet de oplossing.
Ik heb rond gevraagd en een klasgenoot van mij heeft ook deze videokaart en draait ook gewoon spelletjes met directx 9...

ik hoop dus dat iemand anders DE oplossing heeft.

groetjes
linsey

Geplaatst door linsjuh15
Renee,

Bedankt voor je hulp maar het was niet de oplossing.
Ik heb rond gevraagd en een klasgenoot van mij heeft ook deze videokaart en draait ook gewoon spelletjes met directx 9...

ik hoop dus dat iemand anders DE oplossing heeft.

groetjes
linsey

Dat zullen andere spellen zijn dan waar jij zelf problemen mee hebt. Niet elk spel is gelijk namelijk.

Ik zou het zoals Muurhond al zei toch even proberen met directx 8. Kost immers niet zo heel veel moeite.

En hoe zit het nou met eventuele IRQ conflicten, danwel onboard video???

Geplaatst door linsjuh15
Heej mensen,

Ik heb een probleem met mijn videokaart (Nvidia Geforce MX440).
Het volgende doet zich voor:

Ik kan geen spellen spelen want ik krijg dan verschillende foutmeldingen.
Bijv.
your primary video adapter « » is not the default one.
No HAL device found.
Your videocard « » is not supported.
An entry is missing in the result database (Result not found : directx/d3dadapter/0/caps/devcaps).
Your videocard does not support some required features ( D3DFMT_R5G6B5 ).

Dus ik ga kijken bij apparaat beheer en ja hoor daar staat een vraagteken bij vga-controller.
De drivers waren niet goed stond er bij. Ik heb de nieuwste drivers gedownload en
Geïnstalleerd en ja het vraagtekentje was weg.

Ik dacht dus mooi probleem opgelost maar nee dus. Ik wil een spel gaan spelen en
De computer slaat zo uit. Er komt een blauw scherm met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Dus ik start de computer opnieuw op en ik kan hem alleen in veilige modus op starten of ik moet het systeem herstellen. Dus ik het systeem hersteld en ja hoor de computer start probleemloos op.
Maar ik kijk weer bij apparaatbeheer en het vraagteken staat er weer.

Wat moet ik hier mee?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Het spijt me heel erg voor je maar als jij Prince of Persia en zo wilt spelen zul je een nieuwe kaart moeten aanschaffen, dit ding ondersteund deze spellen gewoon niet. Klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan