wat moet ik met die connector?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfrolfes

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2001
Berichten
134
Ik heb een pc met een defecte voeding (Seatronic SS-200PS).
Ik dacht hem te vervangen voor een Dell PS5201-1D.
Heb ik dus gedaan, maar aan deze voeding zit nog een stel draden met een connector die ik niet op dit moederbord kwijt kan.
Het betreft 3 blauwe en 3 zwarte draden met een witte connector.
Op de connector staat p7.

Als ik de pc nu aanzet gaat de voeding piepen (zacht) en er gebeurt verder niks.

Wie weet er raad?

Vast bedankt.
 
Ik vermoed dat het een extra aansluit kabel voor een AMD processor is of AUX. Ik denk niet dat je deze nodig hebt.
Geef eens de specificaties van je pc en wat voor sterkte de oude en nieuwe voeding heeft.

Je zegt voeding piepen, weet je zeker dat het geluid uit de voeding komt en niet uit de pc speaker zelf?
In het laatste geval zijn het korte, lenge piepjes of een combinatie?
 
Het is een moederbord met een VIA chipset.
In de pc waar de voeding uitkomt zat de stekker op het moederbord geprikt naast de voedingsstekker.

Het betreft in beide gevallen (oude en nieuwe) een 200W voeding.

Het piepen komt echt uit de voeding. Het is zo´n fluitig piepje dat je ook weleens uit tyristor-regelingen hoort komen.
Sommige beeldschermen "piepen" ook. Nou, zoiets.
 
Geplaatst door rfrolfes
Het is een moederbord met een VIA chipset.
Wees eens wat specifieker, er zijn namelijk heel veel moederborden met een VIA-chipset.;)
 
Eigenlijk weet ik dat niet.
Ik zie nergens een typenummer ofzo op het moederbord. (of wil je al die cijfertjes op de chip weten?)

Er zit een PI 166Mhz processor op.
2 SDrambankjes, een AGP slot 2 ISA, en 3 PCI sloten.
Sound onboard, 2x USB, muis en toetsenbord PS2.
 
Veel al staat het type tussen de (witte) PCI-sloten. Met de gegeven van een chip kan ik helaas niks, daar je verschillende chips met verschillende funkties op het moederbord hebt.

Een Pentium 1 166mhz zeg je. Ik neem aan dat dit wel al een ATX voeding nodig heeft?

om even aan te geven wat ik met een ATX voeding bedoel. Je hebt dan een 24 pins of 20 pins stekker, die op het moederbord gaat.(zie afbeelding in de link)
http://faq.tweakers.net/pmg/atx24and20.jpg

Of is het een AT voeding die je nodig hebt, met twee stekkers naar het moederbord. Deze zitten naast elkaar. Kan er helaas even geen afbeelding van vinden.
 
Het is een ATX stekker.

Tussen de PCI sloten staat alleen "made in China", maar daar heb je natuurlijk niet veel aan..... :)


Ik heb op beide VIA chips gevonden: VT82C5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan