Wat moet ik nu doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb juist mijn pc on-line gescant op de site van Symantec en hij heeft het volgende gevonden:

Resultaten van de Virusdetectiescan
49720 gescande bestanden, 1 geïnfecteerde bestanden.

Tijdens de scan zijn een of meer virussen gevonden in de gescande bestanden.

Opmerking: de scan is afgebroken voordat deze was voltooid. Er kunnen nog meer geïnfecteerde bestanden op de computer aanwezig zijn.

U lost dit probleem als volgt op:

Het is aan te raden een uitgebreid antivirusprogramma aan te schaffen om de computer te herstellen.
U kunt ook de volgende bestanden verwijderen:

C:\System Volume Information\_restore{F845F809-7185-4065-AE16-59FF3F2B36CD}\RP85\A0013387.exe is geïnfecteerd met Swporta.Trojan

Hoe of wat moet ik nu doen om dit te verwijderen?

Groetjes,Sandra

Hoi, het onderstaande heb ik gekiopieerd van een antwoord van Saldos:

Dhyan,

Start op in de veilige modus:
Doe dit: ga naar start-zoeken-bestanden of mappen. En kijk in de gehele harde schijf naar dit bestand:

ms7531

Als het goed is dat zou hij er ongeveer 7 moeten vinden als je besmet was en als het goed is dat zitten ze in de C:\windows\system32 map.

Verwijder ze allemaal in de veilige modus.

Ga daarna naar start-uitvoeren-en type regedit-ok

dan naar hkeylocal machine-software-microsoft-windows-current version-en klik een keer op run. Kijk aan de rechterkant en kijk of daar ms7531 staat.

Verwijder dat dan ook in de veilige modus.

Scan daarna met spybots je pc en verwijder alles wat er gevonden wordt.

http://www.majorgeeks.com/showfiles.php?cat=31

Het virus zit in de _RESTORE map, dat is de map waar je herstelpunten in zitten.
De enige manieren om hem daaruit te krijgen zijn:
Zet systeemherstel uit, start je computer opnieuw op en zet systeemherstel weer aan.
Of: gewoon heel lang geen systeemherstel gebruiken want dan verdwijnt het herstelpunt met het virus erin vanzelf een keer.

Groetjes,

Pieter

attachment.php

:)
Je moet het even weten...

Bijlagen

• systeemherstel.jpg
    systeemherstel.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 150
:cool:

Thnx, weer wat geleerd. Terugbetaling in andere thread is al gedaan. :D
Dus Sandra-1 kan ook handmatig een herstelpunt maken en dan jouw weg volgen.

Groetjes,

Pieter

sandra-1,

Als het virus in je restore files zit, dan hoef je je nergens om zorgen te maken, want je bent niet besmet.
Zie hier hoe je het virus van de system restore verwijderd:

in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.

In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Zie hier waarom de restore files niet gescand worden door virus scanners:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...5766df37140aed3b8825696500726d13?OpenDocument

Maar je moet daarna wel even opnieuw online scannen want het kan zijn dat je nog meer virussen hebt die ergens anders zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan