Wat moet ik nu precies beveiligen? PC of Router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo,

Misschien is het wel een domme vraag, maar ik ben al een poosje bezig om uit te zoeken hoe een router werkt en
hoe ik alles moet beveiligen. Ik heb begrepen dat het gaat om de draadloze verbindingen. Nu heb ik een bedrade PC (w2000) en een draadloze laptop (WXP home sp2) via een router (Sitecom WL 114 v2) lopen en alles zit op de kabel.

Ik begrijp dat ik de Laptop moet beveiligen, maar moet ik de router dan ook beveiligen?

gr Martha

In de router zit standaard een firewall, die is dus beschermd (als je ook het wachtwoord hebt aangepast en niet op de standaard waarde hebt laten staan) Dan dien je nog minimaal een virusscanner op de w2000 pc te hebben net zoals op je laptop en je kan eventueel een firewall op de w2000 pc zetten en die van de laptop inschakelen (zit in XP). 100% dichtspijkeren is altijd moeilijk, maar zo kom je een eind.

En op het draadloze gedeelte WEP of WPA key activeren (zowel router als laptop)

Dus ik kan ook WPA op de router inschakelen en dan kan de bedrade PC
nog wel op internet komen?

Groetjes martha

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het snap, de router beveilig je eigenlijk alleen voor de draadloze verbinding en dat heeft geen effect op de PC die met een draad aan de router zit, klopt dat?

gr Martha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan