Wat moeten we hier van geloven??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hi,

Sinds enige tijd schalt er op de radio een spotje voor de nieuwe AMD 64 processor. Je hoort dan een jongetje of een vrouw stellig roepen:

" Ik surf erg veel en virussen daar heb ik nooit last van"

Dit zou dan komen omdat men met de nieuwe AMD 64 processor werkt die actief virussen buitende deur houd.
Ik vind de reclame zelf erg misleidend en vraag me af wat nou precies de meerwaarde is van deze processor?
Wat vinden jullie van deze ontwikkeling en reclame?

http://www.goamd.nl/

Raymond

Laatst bewerkt:
Heb het gelezen en vindt het ook vaag overkomen! Zijn dit verkoop-praatjes? Als het wel zo is zoals in de advertentie staat, gaan we iig de goeie kant op maar ik betwijfel het. Daarintegen als het niet zo zou zijn, zou pentium allang met een tegenoffensief zijn begonnen denk ik. Hmm, ik hou het iig in de gaten...

Het klopt.... voor een deel

Als je een AMD64 processor hebt EN winXP SP2, dan kan je processor bepaalde virussen vroegtijdig detecteren en zo het virus stoppen VOOR het met Windows aan de gang gaat.

Let wel, dit werkt zoals je verwacht niet met alle virussen. De meeste virussen veroorzaken een "Buffer overrun/flow". (Zie blaster) Dit soort virussen wordt door een AMD64 processor gedetecteerd.

Geplaatst door jepewe

Je zou misschien iets minder ongelovig moeten zijn ?
Joop

Niet ongelovig maar kritisch, vandaar dat ik graag de mening van een ander hoor. Één van de redenen dat computerforums zoals Helmpij er zijn.....;)
Hier komt bij dat als je de reclame op radio hoort men je wil laten geloven dat je met deze processor nooit last meer van virussen hebt. En dat is niet waar!!!!

Laatst bewerkt:
Het is nu van mij ***lig om te reageren zoals ik nu ga doen maar... nooit geen is in feite altijd
Joop

OK
Ben overigens ook van mening, dat een virusvrije processor slechts voor korte tijd werkelijk virusvrij zal blijven. Afhankelijk van de verkoop van dat ding zal er al of niet sneller wel weer een of andere kwast zijn, die het ding weet te bedotten.
Joop

Tuurlijk.

En ik installeer liever een update van Norton, dan een update voor m'n CPUtje :S

Ja hoor, ik persoonlijk ook. Maarre, hebben jullie de reclame al eens gehoord?
Erg misleidend!!

Ja ken de reclame ook, van moeder die wil computer maar zoonlief zit weer eens een schietspelletje te spelen of dochter is weer eens aan de chat.

Vaag is het wel maar er zal wel wat van waar zijn want anders mogen ze er vast geen reclame over maken!

De AMD64 in combinatie met SP2 upgrade voor XP, kan virussen vroegtijdig detecteren en stoppen, ja dat is waar en wat ik jullie kan verklappen is dat ook Intel volgend jaar processoren uit gaat brengen, met zo'n soort ingebouwde detectie.
Maar daarnaast kun je en zou ik, gewoon je eigen virusscanner bij gebruiken, dat is het veiligst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan