Wat nodig voor VOIP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

uweslankheid

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2002
Hallo,

Ik wil een Gigaset A580 IP van Siemens aan schaffen. Ook heb ik 3 in 1 van Ziggo besteld. Tot op heden had ik slechts een mobiele telefoon om te bellen maar ga dit dus uitbreiden ivm hoge gsm kosten.

Ik zou dan het telefoonnummer van Ziggo gebruiken om bereikbaar te zijn en er niet zelf mee bellen omdat ik dat via VOIP wil doen.
Waar sluit ik de Siemens nu op aan? De modem staat in de meterkast en de router boven.
En heb ik extra adapters/omzetters/speciale routers nodig of kan ik alles zo aansluiten zonder nog extra spullen aan te schaffen?

Welk Voip abbo raden jullie mij aan? Zelf dacht ik aan voipcheap. Een nummer abbo heb ik niet nodig toch, als ik Ziggo's nummer gebruik om gebeld te worden?

Graag een antwoord op deze vragen! BEdankt!

hoi uweslankheid,

zelf gebruik ik gigaset c475ip, aangesloten op router,
de c475ip kan in totaal 6 voip-providers aan,

als voip-provider is voipcheap natuurlijk goed, is een kloon van de Betamax-group,

wil je de rates (kosten) van deze Betamax-klonen vergelijken, kijk dan eens op :

www.backsla.sh/betamax en scroll even naar beneden en vind Netherlands,

Betamax-klonen : gebruiken meestal de volgende werkwijze :
beltegoed : kan je zelf kiezen na inloggen
"" "" : kan je uiterst goedkoop (vaste nummers meestal gratis) aanwenden gedurende een bepaalde periode, afhankelijk van de gekozen kloon ( meestal 90 of 120 dagen,de zogenaamde free-days, check dit even op de betreffende site)
beltegoed: er wordt rekening gehouden met je belgedrag, de gesprekken worden steeds ( het aantal minuten dat je belde) met mekaar opgeteld tot je een totaal van 300 minuten bereikt in de AFGELOPEN 7dagen.
Heb je in totaliteit in die voorgaande 7 dagen meer dan 300 minuten gebeld, dan worden je verdere gesprekken aangerekend aan de normale tarieven.

Betamax-klonen kunnen hun tarieven op ieder moment wijzigen, hou hier rekening mee. Is jouw gekozen kloon te duur geworden ( bijvoorb.voor bellen naar/met gsm), kan je makkelijk overschakelen naar een andere kloon (als je telefoon meerdere providers aankan). Je beltegoed bij je eerste kloon blijft gewoon ter beschikking, je free-days lopen gewoon verder. Gebeuren deze rates-aanpassingen vaak bij Betamax-klonen ? Bij de wat oudere klonen niet zo vaak, de nieuwere gebruiken in hun aanloopperiode vaak goedkopere gsm/tarieven dan hun collega's. Om deze sporadische wijzigingen niet zelf hoeven op te volgen, gebruik ik onderstaande link die mij van alle wijzigingen op de hoogte houd.

http://progx.ch/home-voip-lastrates-1-1-1.html?date1=20090831&date2=20090901

Tip : sluit je ook een USB_FOON (ongev. 15à20eu) op je pc aan, kan je eveneens een Betamax-kloon hiervoor gebruiken. Let wel op : niet dezelfde kloon als in je Siemens, anders krijg je een conflictsituatie en is bellen niet mogelijk. Gebruik dus een andere kloon dan in je Siemens, of Skype, of een andere provider.
Voip-telefoons kun je niet gebruiken voor Skype, is een ander internetprotocol (dus ook niet Siemens voip-telefoons).
Usb-phoones kun je natuurlijk enkel gebruiken als ook je pc "aanstaat", logisch.

Kan je hiermee verder ?

Laatst bewerkt:
Coecoec,

Bedankt voor je antwoord.
De Ziggo aansluiting werkt inmiddels.
Heb nu een abbo bij VOIP cheap afgesloten , maar heb eigenlijk geen idee hoe VOIP aan te sluiten op de Siemens.
Moet ik de Siemens nu op mijn Sweex lc000070 router of of juist op het Ziggo modem aansluiten en zijn deze apparaten er uberhaupt wel geschikt voor?

Wie helpt(mij).nl?

@uweslankheid,

begrijp je vraag niet zo goed :- de handleiding van je Siemens geeft toch aan dat je dient aan te sluiten op de router (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan