wat nodig voor zelfbouw externe harddisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcongevoelig

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo,
ik heb een HP met Pentium4 , 2000 mHz, intern 256 MB, harde schijf-opslag: ultra ATA S133- USB1 en USB2-aansluitingen.

Ik wil een externe harddisk.
1) Wat heb ik nodig om die zelf te maken? En waarop te letten?

2) En wat is een goed adres voor aanschaf van de spullen?

Ik meen een keer gehoord te hebben dat niet iedere externe harddiskbehuizing alle schijfgroottes ondersteunt.
3) Is dat zo, of kan iedere schijfgrootte aangesloten worden via USB?
Want dan zou ik het liefst een schijf met 250/300 GB willen hebben.

Ik heb wel eens cd-romspelers en harddisks eruit gehaald en aangesloten, maar echt technisch ben ik nou ook weer niet.

Vast bedankt voor je reaktie.

groetjes, Jan

Laatst bewerkt:
Hoi Jan,

wat je nodig hebt is natuurlijk een harde schijf, en een behuizing. Behuizingen zijn er in verschillende soorten en maten te krijgen!!

Neem bijv. een Icy Box. Na het opendraaien van het kastje plaats je de harde schijf, en sluit je de voedingskabel en de IDE-datakabel aan. De schijf zet je vervolgens vast met twee schroefjes. Windows XP herkent de harde schijf in de Icy Box meteen.

De verschillen in de externe behuizingen zitten ook in het aantal aansluitingen. Sommigen hebben enkel een USB2 aansluiting, anderen 2 x USB2.0 en 2 x FireWire (ik noem maar wat).

Kijk bijv. eens hier: http://www.alternate.nl/html/shop/p...&Level1=Behuizingen&Level2=Extern&Level3=USB& of overweeg om niet gewoon een externe harde schijf (incl. huisje) aan te schaffen! Zoveel zal het in prijs niet schelen denk ik...

aanvullende vraag?

dank je heer Foppen,

maar hoe zit het met mijn vraag 3) ? Ben ik ook heel benieuwd naar.

pcongevoelig zei:
3) Is dat zo, of kan iedere schijfgrootte aangesloten worden via USB?
Want dan zou ik het liefst een schijf met 250/300 GB willen hebben.

Voor zover ik weet is er geen limiet aan het aantal GB's wat je wilt aansluiten via een USB-poort. Een schijf is een schijf, of dit nu 20 of 100 of 300 GB is.

oké. Dankuwel.

hfoppen zei:
Voor zover ik weet is er geen limiet aan het aantal GB's wat je wilt aansluiten via een USB-poort. Een schijf is een schijf, of dit nu 20 of 100 of 300 GB is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan