wat nu? geinfecteerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nawikre

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
ik heb/had een virus, heb avira rescue cd gebruikt....maar als ik nu google chrome opstart zegt hij dat hij een bestand niet kan vinden etc. Als ik het opnieuw wil installeren krijg ik weer de virusmelding van mijn AVG. iets met dat system32/svhost geinfecteerd is...
ik heb een hijack log...

kan iemand mij verder helpen.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 3:18:00, on 29-4-2009
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,
ik zou zeggen herinstalleer de PC en gebruik geen AGV die is te geveoelig

is er geen andere oplossing.....een iets minder agressieve en definitieve oplossing...

ik vind het direct zo accuut...

nope sorry als je echt geinfecteerd bent is dit de enig optie en blijkbaar beschermd je antivirus de belangrijke bestanden niet dus....
t is dat of niets

Ik voel wel een beetje mee met as1: Eenmaal (ooit) geïnfecteerd geraakt is niet meer 100% betrouwbaar. Toch is er ook iets voor te zeggen dat eerst geprobeerd wordt het huidige probleem te verhelpen: Stel dat de topic-starter een volledige herinstallatie doet, dan blijft zijn (surf- etc.) gedrag hetzelfde, dus is er altijd weer een kans dat er een infectie voorbijkomt.

Beter dus om even door te halen, en te kijken of een volledige herinstallatie te voorkomen is.
De topic-starter is dan beter geïnformeerd over wat er aan hulpmiddelen hem/haar ten dienste staat als het tóch weer zou gebeuren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De opmerking over het surfgedrag dat kan ik me wel voorstellen.Alleen, iemand die"voorzichtig" surft kan het ook overkomen.

Dat zijn EERSTE replay al is:Installeer opnieuw en dat avg niet goed zou zijn schiet duidelijk al in verkeerde keelgat(en);)

Laatst bewerkt:
ik ga eerst de nodige dingen doen om het te verhelpen.

en dit heeft niets met mijn surf- etc. gedrag te maken, maar oke...ik ga ff aan de slag en als ik klaar ben kom ik hierop terug..

alvast bedankt

Iwan

ik ga eerst de nodige dingen doen om het te verhelpen.

en dit heeft niets met mijn surf- etc. gedrag te maken, maar oke...ik ga ff aan de slag en als ik klaar ben kom ik hierop terug..

alvast bedankt

Iwan

@Iwan: Begrijp me goed: Je kunt de infectie 'bewust' opgezocht hebben door sites te bezoeken waarvan je vermoeden kunt dat die (ook) virussen, trojans etc. verspreiden, maar ook gewoon sites bezoeken waarvan je niet kunt vermoeden dat die (bijv.) gehackt zijn en waar dan trojans, virussen etc. mee verspreid worden.
Het gaat erom dat je met voor jou normaal surf-, installatie- en ander gedrag ook bij een volstrekt nieuwe installatie weer tegen dezelfde ellende aan kunt lopen. Daarom mijn suggestie om toch even door te halen en een poging te doen de problemen op te lossen.

Die opmerking geldt ook (zie andere postings van mij) voor installatieproblemen van software of drivers etc.: Sommigen suggereren dan: Installeer besturingssysteem opnieuw en installeer daarna ook software/drivers etc. opnieuw. De kans dat je daarmee weer tegen dezelfde problemen zou aanlopen is (mijn gedachtengang volgend) gewoon weer huizenhoog aanwezig, dus adviseer ik in dergelijke gevallen altijd om toch te proberen het probleem zónder herinstallatie van het besturingssysteem op te lossen.

[Enorme lap tekst, hopelijk komt de boodschap over]

Tijs.

@Iwan: Begrijp me goed: Je kunt de infectie 'bewust' opgezocht hebben door sites te bezoeken waarvan je vermoeden kunt dat die (ook) virussen, trojans etc. verspreiden, maar ook gewoon sites bezoeken waarvan je niet kunt vermoeden dat die (bijv.) gehackt zijn en waar dan trojans, virussen etc. mee verspreid worden.
Het gaat erom dat je met voor jou normaal surf-, installatie- en ander gedrag ook bij een volstrekt nieuwe installatie weer tegen dezelfde ellende aan kunt lopen. Daarom mijn suggestie om toch even door te halen en een poging te doen de problemen op te lossen.

Die opmerking geldt ook (zie andere postings van mij) voor installatieproblemen van software of drivers etc.: Sommigen suggereren dan: Installeer besturingssysteem opnieuw en installeer daarna ook software/drivers etc. opnieuw. De kans dat je daarmee weer tegen dezelfde problemen zou aanlopen is (mijn gedachtengang volgend) gewoon weer huizenhoog aanwezig, dus adviseer ik in dergelijke gevallen altijd om toch te proberen het probleem zónder herinstallatie van het besturingssysteem op te lossen.

[Enorme lap tekst, hopelijk komt de boodschap over]

Tijs.

ik begrijp het helemaal.

tot nu toe helpt niets.
ik heb net kaspersky 2009 (29 dagen demo versie) erop staan en is in Veilige modus aan het scannen. Als dit goed gaat dan moet ik windows er opnieuw opzetten omdat veel bestanden niet meer gerepareert konden worden en zijn verwijderd.
Dan maar kijken of het echt virus vrij is.
ik hou jullie op de hoogte hoe het af is gelopen.

Iwan

ik heb windows er opnieuw opgezet.....nu is hij weer schoon en kaspersky internet security staat er ook op...

dus topic kan gesloten worden.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan