wat nu weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo mensen

Ik heb een account in mijn systeem verwijderd.
Vervolgens een nieuw account aangemaakt.
Er staat nu in de verkenner nog een account, dat ik niet kan verwijderen, maar ook niet in het gebruikersaccount scherm te zien is!
Ik wil dat weg hebben maar hoe moet ik dat doen?

Vast bedankt voor de hulp!

Je hebt waarschijnlijk bij het verwijderen van het account niet aangegeven dat ook de bestanden van de gebruiker gewist moeten worden.

Je ziet nu in C:\Documents and Settings nog de map van die verwijderde gebruiker.

En die map kun je niet weghalen. Dat betekent ook nog een keer dat de gebruiker zijn mappen beveiligd heeft, want iemand met Administrator rechten kan normaal gesproken die map gewoon weggooien.

Doe het zo: Start de computer in Veilige modus (F8 tikken bij de herstart van het systeem totdat je een menu krijgt met opstartopties, waar ook Veilige modus bij staat).
Ga dan naar C:\Documents and Settings
Rechtsklik op de map die je weg wilt hebben, kies Eigenschappen, tabblad Beveiliging, knop Geavanceerd, tabblad Eigenaar, klik in het onderste venster Administrators aan, zet een vinkje in Eigenaar van subcontainters en objecten vervangen (als dat vakje beschikbaar is) en druk op Ok.

Je kunt dan de map met inhoud benaderen en weggooien.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
melding

kan nt user DAT niet verwijderen. Ook mapstructuur is raar geworden...

Heb nog een hele aanpassing van mijn vorige post gedaan. Lees 'm nog een keer.

Ntuser.dat niet kunnen verwijderen is normaal gesproken het geval als het bestand in gebruik is. Ik neem hier toch aan dat je niet je 'eigen' bestanden probeert te wissen, terwijl je bent ingelogd?

Tijs.

niet gelukt

in de veilige modus kon ik rechts klikken, maar kreeg geen tabblad beveiliging, e.d. Alleen aanpassen.
heb rechtsgeklikt en kon map toen wel weggooien, maar nu ik weer in normale modus ben staat hij er weer in!!

Geef ons eens de volledige naam van de map?

Het feit dat de map er nu weer staat vind ik 'vreemd'...

Je moet in ieder geval niet de map van "All Users", "Default User", "LocalService" en "NetworkService" weggooien...

Tijs.

raar

heb systeemherstel gedaan, nu zijn alle gebruikers verdubbeld....

herstel

weer systeemherstel gedaan en nu is er nog steeds die ene account die weg moet.
pfff.
ik begrijp dat de bestanden ook weggegooid moeten worden als een account verwijderd wordt?

Als er verder geen functie is voor de documenten en mail van de te verwijderen gebruiker, kun je net zo goed bij het verwijderen van het account aangeven dat de bestanden die erbij horen verwijderd mogen worden.

Tijs.

account

het punt is dat de account hernoemd moest worden en de bestanden en mails had ik op D gebackupt. en teruggezet naar nieuw benoemde account. ging prima.
zit dus nog steeds in de verkenner (NIET in accountlijst) met de oude accountnaam en wat mappen...krijg ze niet weg. Heb XP home. hoop dat iemand me kan helpen...

Er is nu ook een wizard die zich laat zien: bestanden en instellingen overzetten.
is die nuttig of beter handmatig (mocht zoiets zich weer voorsoen dat account gewijzigd moet worden???)

dank...:confused:

ps

nieuw account is steeds niet goed bij opstarten, bureaublad klopt niet, alle instellingen zijn weg...dit is toch raar??? moet ik toch die wizard gebruiken?

Heb je de map C:\Documents and Settings\Default User weggehaald? Daar worden de instellingen van een nieuwe gebruiker vandaan gehaald.

Ook worden stukken overgenomen van C:\Documents and Settings\All Users (Startmenu o.a.)

Tijs.

xp probleem

Nee ik heb geen Default user gezien.
Er staat nu C: all users, dan 2 accounts die ok zijn, het account dat niet weggehaald kan worden, en sinds ik in de veilige modus geweest ben ook een account Administrator.
Als ik het account weghaal (kan wel) en ook uit prullebak gooi, dan is het er gewoon weer als ik weer opstart. Tevens zijn dan van het nieuwe account dat daarvoor in de plaats kwam, gedeeltelijk instellingen verdwenen. (alles van backup die ik op d heb staan, dus outlook express mail, adresboek, favorieten e.d.)
Hij blijft volgens mij op een DAT bestand hangen want dat kan hij niet verwijderen, behalve in de veilige modus maar zoals gezegd komt het account gewoon weer terug bij opstarten.
..

Ik heb verder geen idee.

Vertel ons nog wel even over welk account het nu gaat, en over welke map precies.

Tijs.

bijlage

het gaat om het account Femmel, waarvan je de eigenschappen kunt zien in het geopende dialoogvenster...

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    30,7 KB · Weergaven: 34
no 2

volledig scherm van de accounts/ verkenner

Bijlagen

• account2.JPG
    account2.JPG
    71,8 KB · Weergaven: 42
hoi

Ik denk dat je in de Windows verkenner ,onder Extra/Mapopties/Weergave de optie "Verborgen bestanden en mappen niet weergeven" aangevinkt hebt staan? Daarom zie je geen "Default User" onder Documents and Settings

Ikzelf zou het Fem account gewoon gaan gebruiken. Een normale user heeft weinig te doen met zo'n "ghost map" (Documenten van Femmel). Test ,als je daarvoor kiest,wel of bijv. een gesaved Word document inderdaad op de goede plaats terecht komt (Documenten van Fem). Als dat niet het geval is zou ik zeker een backup van het systeem terugzetten.

groetjes Henry

inderdaad

;) verborgen mappen niet weergeven inderdaad aangevinkt.
Zodra account Fem iets wil opslaan komt ze niet terecht in het juiste pad van mijn documenten...helaas...ze moet een lang pad af voor ze bij de juiste map is.
Ze komt in mijn afbeeldingen, mijn ontvangen bestanden en mijn muziek. De boel is dus flink in de war.....
Dus het wordt de backup operatie denk ik...

in elk geval bedankt!

:love:

nog iets geks

in mijn eigen account staat:
in mijn documenten:
mijn afbeeldingen
mijn muziek
mijn video's

in de acount van Fem staat bij dezelfde mappen:
muziek van Fem
afbeeldingen van Fem
etc.

hoe kan dit??

Dan geef ik je groot gelijk.........tijd om de backup terug te zetten :mad:
Als de indeling afwijkend/strijdig met de logica lijkt te worden is het echt tijd om de boel te herstellen.

groetjes Henry

Edit: kan dit verschil optreden afhankelijk van hoe je bent ingelogd? Log eens in als Fem en kijk of jouw mappen nu ook (enigszins) anders heten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan