Wat ontvangt best een ingebouwd kaartje of een usb ontvanger ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Heeft iemand een idee wat de beste ontvangst heeft ?
Een ingebouwd kaart(intel 5100 AGN) of een usb ontvanger bv Linksys wireless G usb adapter of een D-LINK USB WIFI dongle DWL-G12 ?

Laatst bewerkt:
De ingebouwde kaart zou beter moeten ontvangen omdat een aantal laptopfabrikanten een keurige antennedraad naast het beeldscherm leggen.... daardoor zou dat beter moeten werken, maar.......
Bij een USB stick kun je een (speciale afgeschermde) verlengkabel aanschaffen, waardoor je beter kunt "zoeken" naar de plek met de beste ontvangst... ergo: met een usb stick met verlengkabel heb je dus meer opties om je ontvangst te verbeteren...

Zoiets dus ?
77107587-d-link-usb-wifi-dongle-dwl-g120.jpg

Ik heb trouwens een Dell van 1 jaar oud.

Heb jij misschien al gehoord van een Linksys WRT54 router te flashen zodat deze als ontvanger gaat werken.
Deze wordt dan via de ethernetkabel aan de laptop aangesloten en de router wordt dan aan de raam geplaatst bv.

Zoiets, ja....

Maar dan moet je een linksys gaan aanschaffen....... en vertimmeren...
Kun je beter een repeater/range extender bij het raam zetten......

Je kunt de Linksys flashen met DD-WRT, dan kun je hem als "repeater" gebruiken... maar e.e.a. is sterk afhankelijk van welke versie "54" je hebt.

Laatst bewerkt:
Heb jij daar een voorbeeld van zo een repeater ?

Die d-link kan ik kopen voor 15 euro.

Ik ga zo een wrt54G laten flashen zodat hij dienst doet als repeater.
Zal in ieder geval een stuk beter ontvangst hebben dan zo een usb wifi ontvanger.

Alhoewel :
Als je de mensen van de wifi shop moet geloven, die beweren dat zo een usb wifi 4x beter ontvangt dan een ingebouwd kaartje.
Vb Engenius Senao EUB-9706 wifi-adapter via USB (2T2R) voor Apple & Windows (11b/g/n)
http://www.wifishop.nl/products/indoor-hardware/ontvangers/usb/

Als je de mensen van de wifi shop moet geloven, die beweren dat zo een usb wifi 4x beter ontvangt dan een ingebouwd kaartje.

Dan heb je het over een"dikke" WiFi stick aan een kabel (!) met een paar grote antennes er aan...... maar niet zo'n "dingetje" dat je even achterin een usb slot steekt...

Ja, dan geloof ik ze wel (een beetje)...

Kwam net tegen dat een usb stick (aan kabel) gestoken door een gat in de bodem van een Pringles bus (wel eerst even de chips opeten) of een conservenblik, gericht op de router, ook een enorme signaalwinst kan opleveren.... :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan