Wat processor is beter/sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.

javave

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Ik ben een hardware leek. Ik kan de volgende systemen met keus uit deze processoren kopen voor ongeveer de zelfde prijs. Welke adviseren jullie?

1) AMD dual core Athlon 64 5050E
2) Intel Core 2 Duo E7400
3) Intel Core DC5200

Verdere specs zijn min of meer gelijk.

Hoop op een goed advies

Jan

AMD is wel goed, is niet de duurtste,
Ik heb zelf de: AMD Athlon (tm) 62 X2 Dual Core Processor 5200+ 2.70 GHz

Je moet ook kijken hoeveel GHz hij heeft ;)

AMD dual core Athlon 64 5050E 2.6 GHz
Intel Core 2 Duo E7400 2.8 GHz
Intel Core DC5200 vvvvvvvvvvvvvvv 2.5 GHz

Ze hebben alle 3 2 gig geheugen en 320 gis HD. Moederbord kan ik niet vinden

Dan zijn het waarschijnlijk OEM (merk-) PC's. Geef eens van alle drie merk en typenr. Of links, kan ook.

Inderdaad: geef gewoon alle info.

Maar op basis van processor:
De AMD is lekker zuinig, maar niet zo snel.
De E5200 van Intel is sneller, maar iets minder zuinig
De E7400 is een stuk beter dan de andere 2. En ook redelijk zuinig.

Dus de E7400 is de beste keuze.

Ik ben een hardware leek. Ik kan de volgende systemen met keus uit deze processoren kopen voor ongeveer de zelfde prijs. Welke adviseren jullie?

3) Intel Core DC5200

Hoop op een goed advies

Jan

in principe zal je met de E7400 het beste uit zijn.

deze heeft een grotere cache (3 MB) en draait het snelst (2.8Ghz) en het is core 2 duo

Als je daarin tegen een gamer bent zal ik je adviseren om toch voor de amd processor te gaan.

groeten

Discount PC

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik de computer niet voor spelletjes maar voor websites bouwen (nou ja dat is een groot woord). Verder zit ik heel veel op het internet maar dan surf ik meestal. Dan tekstverwerken etc. Dus ik heb geen grafisch monster nodig,

Twee van de drie zijn xxodd computers die ik via een groothandel kan kopen. De Intel Core 2 Duo E7400 is een update set van Mycom.

over het algemeen haalt amd hogere framerates in games dan intel.
Je koopt een processor niet alleen voor games. Daarnaast zal een videokaart meer een rol spelen voor games, dan een processor.

Een Intel Core i7 met DDR3 kan AMD momenteel nog even niet aan tippen.

Van die drie zou ik ook eerder voor de Intel Core 2 Duo E7400 gaan.

Ik gebruik de computer niet voor spelletjes maar voor websites bouwen (nou ja dat is een groot woord). Verder zit ik heel veel op het internet maar dan surf ik meestal. Dan tekstverwerken etc. Dus ik heb geen grafisch monster nodig,

Twee van de drie zijn xxodd computers die ik via een groothandel kan kopen. De Intel Core 2 Duo E7400 is een update set van Mycom.

Ik zou absoluut voor de E7400 gaan daar deze gewoonweg de snelste is die er tussen staat.

groeten

Discount PC

Laatst bewerkt door een moderator:
over het algemeen haalt amd hogere framerates in games dan intel.
Heb je een winterslaap van een jaar of 4 gehouden? :p:cool:

De laatste jaren levert Intel toch echt de snelste processors om mee te gamen (of wat dan ook eigenlijk).
De laatste maanden is AMD gelukkig een beetje aan het terug komen (concurrentie is goed!), maar de afgelopen jaren was Intel echt heer en meester....

Als je iemand wil adviseren, dan is het erg handig als je weet waar je het over hebt....

Heb je een winterslaap van een jaar of 4 gehouden? :p:cool:

De laatste jaren levert Intel toch echt de snelste processors om mee te gamen (of wat dan ook eigenlijk).
De laatste maanden is AMD gelukkig een beetje aan het terug komen (concurrentie is goed!), maar de afgelopen jaren was Intel echt heer en meester....

Als je iemand wil adviseren, dan is het erg handig als je weet waar je het over hebt....

Volgens mij ook, als het geen 5 jaar is.:p

Maargoed, hier zijn de meningen over verdeeld.
Ikzelf zou voor intel gaan maargoed.

Met vriendelijke groet,

B Jones

3) Intel Core DC5200

Hoop op een goed advies

Jan

Ik zag hier in m'n pc krantje net dat er een super snelle is:

Intel Core 2 Quad Q9400 10GHZ!!!!!!!!!!!:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan