Wat raad u mij aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
109
@Mods ik heb voorheen een exact zelfde topic gepost in audio en geluid sectie van het forum omdat ik niet wist dat er ook een geluidskaarten topic was.

Hallo,

Ik heb een Tritton Pro+ 5.1 Surround Headset PS3/Xbox360/PC/MAC die is vanaf het begin al aan het brommen aan de linkerkant bij een van de speakers, maar omdat ik het allereerste setje al retour moest doen omdat de controlls niet werkte heb ik het daarbij gelaten. Nu 8 maanden later laat ik er toch naar kijken omdat het nog binnen de garantie valt en ik nu de tijd ervoor heb. Mijn eerste vraag is ofdat tritton dit gaat repareren of dat dit mogelijk onder zelf aangebrachte schade kan vallen? (ik heb dit zelf echt niet gedaan dit was vanaf het begin het geval).

Ik heb er aan gedacht om de hoofdtelefoon te switchen met een ander model, maar kom toch vaak terug op de tritton als ik op zoek ga. Ik ben eigelijk van plan hem te houden (na reparatie/nieuwe/retour) en er dan een geluidskaart bij te kopen.

Ik ben iemand die liever een keer wat geld uit geeft en dan goed vooruit kan ipv 20 euro voor een kaart wat het dan net niet is. Ik zelf luister veel muziek met lage tonen en soms wat bass erin, ik game ook maar dat zijn geen fps games dus geen boem boem. ik zelf dacht aan de ASUS Xonar Phoebus (zonder exta kasje erbij dat nog eens +60/80 euro kost voor noice canceling). deze kaart kost aleen wel 100 euro. Ik vraag me af waar deze prijs in zit, ik ben namelijk niet van plan om iedere film of iedere muziek die ik switch ook mijn geluidsinstellingen te veranderen, als ik dus 100 euro betaal voor iets dat ik ook voor 60 kan krijgen maar dan zonder toeters en bellen (dan praten we over de vele functies voor geluid) dan doe ik dat liever niet.

Verder vraag ik me af of het geluid daadwerkelijk merkbaar vooruit gaat, het is tenslotte bijna een 2e headset die ik erbij koop aleen voor een schijnbaar beter geluid.

Heeft iemand ervaring met een geluidskaard? Ontraad u het mij om hier vele tientallen euros aan te besteden of is het kopen van een hoger geprijst model de betere oplossing hier?

Mvg

Tim

Ps het type moederbord dat ik nu heb is een M5A99FX PRO R2.0
 
Hallo Tim,

Voor wat betreft de garantie en of dit als "zelf aangebracht schade" wordt beschouwd kan ik niks over zeggen. Daarvoor zal je toch echt bij de leverancier moeten zijn.
Wat geluidskaart betreft, wil je deze voor de Tritton gebruiken? dan zal elk kaart met een optische uitgang voldoen. Kwaliteit wordt dan niet door de kaart bepaald maar door de tritton decoder.
Als je deze headset via de analoog (3,5mm jacks) aansluit zal pas de decoder van de geluidskaart iets uitmaken.
Kwaliteit zal door de zwakste schakel van het keten bepaald worden. In dit geval zal dit je headset zijn en blijven. (Kortom je zal nagenoeg geen verschil in geluidskaarten horen.)
 
Hallo Tim,

Voor wat betreft de garantie en of dit als "zelf aangebracht schade" wordt beschouwd kan ik niks over zeggen. Daarvoor zal je toch echt bij de leverancier moeten zijn.
Wat geluidskaart betreft, wil je deze voor de Tritton gebruiken? dan zal elk kaart met een optische uitgang voldoen. Kwaliteit wordt dan niet door de kaart bepaald maar door de tritton decoder.
Als je deze headset via de analoog (3,5mm jacks) aansluit zal pas de decoder van de geluidskaart iets uitmaken.
Kwaliteit zal door de zwakste schakel van het keten bepaald worden. In dit geval zal dit je headset zijn en blijven. (Kortom je zal nagenoeg geen verschil in geluidskaarten horen.)

Daarom heb ik erover gedacht om dat kasje eruit te laten (die kan je ook kopen dan is het aleen voor de pc en mac met 4 kabeltjes en usb als adapter), gaat het op deze manier wel vooruit of is het eigelijk een verspilling van m'n geld?

gr Tim
 
Ik zou liever investeren in een goede (beter) hoofdtelefoon.
Probleem is alleen dat je deze waarschijnlijk voor van alles en nog wat wil gebruiken (Muziek, game, film..) en het dus een compromis zal worden.
Een 5.1 of 7.1 hoofdtelefoon klinkt nooit geweldig met gewoon muziek.
Dus deze houden voor games en zo (5.1 spul) en een goede hoofdtelefoon voor lekker muziek luisteren.
 
Ik zou liever investeren in een goede (beter) hoofdtelefoon.
Probleem is alleen dat je deze waarschijnlijk voor van alles en nog wat wil gebruiken (Muziek, game, film..) en het dus een compromis zal worden.
Een 5.1 of 7.1 hoofdtelefoon klinkt nooit geweldig met gewoon muziek.
Dus deze houden voor games en zo (5.1 spul) en een goede hoofdtelefoon voor lekker muziek luisteren.

Oh ik meende dat 5.1 en 7.1 de toploper was van alles qua geluid. Klinkt indd vrij logish dat 5.1 niet echt iets is voor muziek. Nu ik daarbij nadenk en mezelf afvraag waarvoor ik dan echt die 5.1 gebruik is dat eigenlijk ook minimaal. Waarschijnlijk is het een beter iedee om het hele handeltje op te stuuren en als dan blijkt dat het inderdaad een "refund" word, bij te betalen voor een goede muziek hoofdtelefoon.

Heeft u nog aanraders? en is het in dit geval wel slim een extra kaart aan te schaffen?
 
5.1 of 7.1 (surround) is bedoeld voor games en film om je de "beleving" te geven er midden in te zitten.
Meeste muziek is stereo (2) en is zo gemaakt en zo bedoeld (dus "virtueel surround" schaadt dit alleen maar).
Advies voor welk hoofdtelefoon? Dat kan alleen zijn, ga wat uit proberen (alle reviews te spijt). Goed geluid (smaak) en pasvorm (wel belangrijk voor een hoofdtelefoon) verschilt per mens.
Extra (ander dan op je moederbord) kaart?
Als ik naar de specs kijk van de geluidskaart op je moederbord: Absolute Pitch 192kHz/ 24-bit True BD Lossless Sound
Dit haalt mijn (profesioneel) geluidskaart niet. :)
Verschil hierin zal hooguit voor getrainde oren met hi-end weergave (hoofdtelefoon of speakers) hoorbaar zijn. En dan nog zijn deze klein.
 
Laatst bewerkt:
5.1 of 7.1 (surround) is bedoeld voor games en film om je de "beleving" te geven er midden in te zitten.
Meeste muziek is stereo (2) en is zo gemaakt en zo bedoeld (dus "virtueel surround" schaadt dit alleen maar).
Advies voor welk hoofdtelefoon? Dat kan alleen zijn, ga wat uit proberen (alle reviews te spijt). Goed geluid (smaak) en pasvorm (wel belangrijk voor een hoofdtelefoon) verschilt per mens.
Extra (ander dan op je moederbord) kaart? Verschil hierin zal hooguit voor getrainde oren met hi-end weergave (hoofdtelefoon of speakers) hoorbaar zijn. En dan nog zijn deze klein.


Oke dat is jammer dat je voor de gek word gehouden door zelfs youtube channels als linuxtechtips or wat de naam ook is, ik had verwacht dat er een duidelijker en beter geluid kwam voor een prijskaartje van 100 euro. Iniedergeval bedankt voor het advies en ik ga even kijken wat ik kan vinden.

gr
 
Klopt. Trap er niet in.
Voor wie het interesseert hier wat info over de "CD was beter dan LP dus wat volgt?" hype. :)
Het rare is ook dat mensen graag tig euro's investeren voor een "beter" geluid terwijl waar ze naar luisteren vaak crap is.

Succes met je zoektocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan