Wat raden jullie mij aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Infectedmushroo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
3
Beste forumleden,


Ten eerste: dit is mijn eerste post, dus aangenaam iedereen.


Ik heb een vraag mbt aanschaf van een nieuwe voeding. En dan ben ik op zoek naar een voeding die niet van het merk Antec is. Ik wil hier niet een slechte naam aanpraten, maar helaas heeft m'n tweede voeding het alweer begeven, van dit merk. Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare voeding, 600W of hoger (is voor een redelijk snel game-systeem).

Alle tips zijn welkom! :thumb:


Mvg,

- IM
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Als je hier kijkt staan alle merken op kwaliteit gegeven.

maar welke hardware etc heb je want zomaar voedingen defect misschien dat er wat anders aan de hand is

Modag
 
Bedankt voor jullie reacties.


Echt in precieze details weet ik het niet, maar de hoofdpunten zijn zo'n beetje:
- Asus moederbord
- Nvidia GTX260
- 4 gig Kingston RAM
- 500 gig Western Digital
- Antec Earthwatts (650W dacht ik)

Zo'n jaar geleden bij Alternate besteld, die 'm ook voor mij in elkaar heeft gezet. Een paar maanden na de aanschaf begon mijn PC raar te doen. Spontane reboots tijdens het gamen, wat zich bleef aanhouden. Toen de PC retour naar Alternate en die concludeerde dat het aan me voeding lag. Hun hebben deze toen vervangen en me PC draaide weer naar behoren.

Echter, 2 weken geleden merkte ik een soort kraak/tik geluid op, wat vanuit m'n PC kwam. Ik zocht wat rond op internet naar deze verschijningen en zo werd mij duidelijk gemaakt dat dit geluid waarschijnlijk uit m'n hardeschijf kwam, of uit m'n voeding. Na aandachtig te hebben geluisterd merkte ik dat dit geluid zeker uit de voeding kwam. Vooral als ik m'n oor achter bij de fan houd, hoor ik dit geluid. Maargoed, op dat moment draaide mijn systeem nog prima, dus ik dacht dat dit misschien wel zo hoorde.

Een aantal dagen daarna kreeg ik de eerste spontane reboot weer voor m'n kiezen, toen ik aan het gamen was. Na deze reboot wilde de PC niet eens meer opnieuw opstarten (alleen de fannetjes draaide, maar voorderest deed de PC niets). Een aantal uur later nog een keer geprobeerd en toen deed de PC het wel weer. Echter blijft de PC deze verschijnselen vertonen en het tik/kraak geluid wordt ook steeds meer, merk ik.

Nu wil ik erbij zeggen dat ik deze PC eigenlijk alleen voor gamen gebruik en voorderest geen rotzooi download oid. Ook zorg ik dat me PC schoon blijft etc. Nu kan ik de PC weer terugsturen naar Alternate, maar aangezien ik nu vrij heb wil ik me PC eigenlijk niet kwijt. Ik denk dus dat een nieuwe voeding bestellen, en die er zelf in zetten, de beste keuze is (en ik kan het geld nu wel missen).


- IM
 
Laatst bewerkt:
als je een heel goede voeding wilt, dan zou ik corsair adviseren. Dat is echt een topmerk.
Daar hoor of lees je nooit slechte dingen over.

Antec is normaal ook goed. Al is de earthwatts hun mainstream-serie. Ze hebben dus betere. Maar de problemen die jij noemt zijn gewoon een kwestie van pech hebben.
 
als je een heel goede voeding wilt, dan zou ik corsair adviseren. Dat is echt een topmerk.
Daar hoor of lees je nooit slechte dingen over.

Antec is normaal ook goed. Al is de earthwatts hun mainstream-serie. Ze hebben dus betere. Maar de problemen die jij noemt zijn gewoon een kwestie van pech hebben.

Bedankt voor je reactie, ik zal eens kijken wat Corsair allemaal voor voedingen heeft.

En ja, ik heb gewoon pech, maar na twee keer pech hebben met hetzelfde merk/type voeding, is voor mij genoeg reden om eens wat anders te gaan proberen.
 
of kies anders voor de coolermaster M620 Watt daar hoor je ook nooit iets slechts over
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan