Wat te doen als je een virus hebt opgelopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Wat kun je doen als je denkt dat je op een andere computer als deze een virus hebt opgelopen

Is er b.v. een zelfopstartende CD met een virusbestrijder voor Ubuntu 14.04 NL ? Of is zo'n schijfje te maken?

MVG
Jan Filarski

Je kunt vaak ISO's vinden van virusbestrijders die dienst kunnen doen als cleandisk.

Is het voor een virus op ubuntu? of voor het cleanen van een windowsvirus via ubuntu? Ik kan de context niet helemaal plaatsen

Laatst bewerkt:
Hallo Wampier

Het is voor een Virus op Ubuntu. Er staat dus alleen mar Linux Ubuntu op de Harde schijf.

En hij moet in Ubuntu zelfopstartend zijn.

Ik moet dus een virusscanner hebben die ik op een Resque-disk kan branden.

Weet jij niet een goede?

MVG
Jan Filarski

Hallo Wampier

Ik heb een Resque-Disk van AVG gemaakt en ben hem momenteel aan het uitvoeren.

De Harddsik van het Ubuntu system is 160Gb groot, de Analyzing staat al zo'n 45 minuten nu op 40%

Ik zie geen vooruitgang, hoe lang zou dat gaan duren ?

MVG
Jan Filarski

Absoluut geen ervaring mee. Zelfs mijn ouders hebben het nooit voor elkaar gekregen een virus te krijgen en mijn andere computers zijn servers.

Ik houd er persoonlijk ook ernstig rekening mee dat je geen virus hebt, maar dat je mogelijk bent opgelopen tegen een bug / config fout in ubuntu 14.04 . Dat is altijd een risico als je overstapt op een OS van een maand oud.

Hallo Wampier

Het zou kunnen, maar voor alle zekerheid, toch maar scannen.

MVG
Jan Filarski

Hallo Wampier

Ik heb ten einde raad, de FireWall er tussen uitgesloopt.

Nu dat dat Ubuntu systeem het weer, d.w.z. de Internetverbinding ligt er telkens uit.

Dan krijg ik een schermpje om de 15 seconde: 802.1x authenticatie en dat verlangt weer dat ik mijn wachtwoord inbreng

Weet jij daar raad op?

Mvg
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan