Opgelost Wat te doen bij een "meerkeuze foutmelding"?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Als ik "On Error GoTo Errorhandler" gebruik wordt een procedure afgebroken en wordt er naar "Errorhandler:" gesprongen.
Er zijn ook foutmeldingen waar je de mogelijkheden "Ja" en "Nee" hebt om respectievelijk de melding te negeren en door te gaan of om de procedure te stoppen
Error.jpg
Is het mogelijk dat wanneer SetWarnings false wordt gebruikt altijd naar de Errorhandler wordt gesprongen?
Nu krijg je geen foutmelding (wat de bedoeling was) maar wordt de foutmelding genegeerd en wordt er doorgegaan met het script.
Terwijl bij Setwarnings True en het aanklikken van "Nee" netjes naar de regel
Errorhandler:
Wordt gesprongen.
 
Tja, je zult tóch moeten kiezen: of géén foutmelding, of wél een foutmelding. Met SetWarnings False krijg je ze niet (in je procedure). Leg mij (en de rest van de lezers) eens uit hoe je, als je géén melding krijgt, tóch een melding kan krijgen… Dat kan natuurlijk niet. Wellicht kun je met SendKeys de melding automatisch wegklikken in je Foutroutine (die overigens alles mag heten; zelf ben ik een fan van On Error GoTo Hell :)). Dan zit je dus in je fout stuk, en kun je verder werken.
 
de foutmelding komt van de append query, en een query die niet alle records kan toevoegen is niet echt een fout voor de engine, het query plan is immers gewoon uitvoerbaar. Als je de query warnings op true zet dan zeg je aan de engine dat je dat wel als een fout ziet en kom je dus daarna in de error handler. Als je meer flexibel wil zijn kan je in je procedure een command object gebruiken in plaats van een query object.
 
Ik was in de veronderstelling dat wanneer ik waarschuwingen uit zet "On Error" op de achtwergrond wél zou werken. Voor het moment waarop de foutmelding ontstaat had ik dus de waarschuwingen uitgezet, deze na Errorhandler: ( jouw Hell: )weer aangezet en met een MSGbox de gewenste tekst weergegeven ipv. de tekst die door Ms gegenereerd wordt.
Ik zal dus een andere oplossing moeten bedenken!
@NoellaG Hoe zet ik de query warnings op true (met een application.SetOption misschien?)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon, zoals je waarschijnlijk al deed: DoCmd.SetWarnings True
 
Terug
Bovenaan Onderaan