Wat te doen tegen IP-blokkade ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

AFCA_Holland

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
209
Wat is eventueel te doen tegen veelal volstrekt willekeurig opgelegde IP-blokkades omdat democratie en vrijheid van meningsuiting sommige webmasters kennelijk niet welgevallig zijn.
Een hoogst ergerlijk en verwerpelijk staaltje machtsmisbruik van moderators wat niet zelden voorkomt.

Wat kan je als gedupeerde hiertegen ondernemen??

Bij voorbaat dank voor het advies...
 
Ik denk weinig. Je kan een mail sturen met de vraag om uitleg. Of iemand vragen om te bemiddelen.

Ik snap je probleem, ik denk alleen wel dat je moet beseffen dat een forum niet democratisch is, en dat forumbeheerders zelf beslissingen kunnen en mogen nemen om iemand te blokken.

Aan de andere kant: wat had dat forum dat je er zo graag weer naar toe wil? Is er niet een vervangend iets te vinden?
 
Gewoon via Proxy naar de site connecten. Probleem opgelost. Voor meer info gewoon eens Googlen op Proxy
 
Inderdaad kun je via een Proxyserver weer op die pagina komen als je dat echt wilt. Je kunt beter zoeken op "anonymous proxy" en niet met "proxy" alleen.

Je krijgt dan sites te zien met lijsten vol met proxyservers die je anoniem gebruiken kunt.
 
Geplaatst door headout


Aan de andere kant: wat had dat forum dat je er zo graag weer naar toe wil? Is er niet een vervangend iets te vinden?


In dit geval niet, het betreft de zogenaamde prikborden van pagina.nl.

Nog even een vraagje: hoe en waar precies connect je via proxy naar betreffende site?
 
Laatst bewerkt:
Tsja, en dan blokkeren ze de proxy, want dat kan ook. Hou er rekening mee dat in de TCP/IP header je eigen adres nog wel verborgen zit.
 
Het is me inderdaad al gelukt om een ander IP-adres te krijgen volgens de methode van bovenstaande link.

Alleen vraag ik me af hoe je jouw eigen IP range te weten komt.
Er wordt in betreffende instructie o.m. het volgende geschreven:

1. Getting your IP range - Getting information about your ip range is not difficult, I recomend using Neo Trace on your own ip.

Heeft iemand hier toevallig meer verstand van?
 
Als ik het goed heb, dan gaf je hier zelf al een deel van het antwoord. Volgens mij moet je je IP invullen in progje ...of sla ik de plank errug mis?
 
????
Ik heb windows XP en bovendien gaat het niet om mijn IP-adres -makkelijk te vinden-, maar om mijn IP-range.

Maar goed... tis geen onoverkomenlijk probleem gebleken, anders vraag ik mijn IP-range wel aan mijn internetprovider.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een antwoord op mijn eigen vraag wat betreft IP-range...
Navraag bij mijn internetprovider leerde dat mijn IP-adres in regio Alkmaar altijd begint met 80 of 62.
Het vervolg van 80.xx.xxx.xxx of 62.xx.xxx.xxx -dus alle willekeurige cijfers op de x- behoort tot de IP-range.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan