wat te doen voor een betere processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickdejong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2011
hallo allemaal,

Ik heb 1 week geleden een nieuwe computer gekocht.
Ze zeiden dat hij perfect was voor de nieuwste spellen.
Toen ik een videogame speelde, haperde het spel (zowel hoogste als laagste kwaliteit).
Door veel te zoeken kwam ik er achter dat mijn processorsnelheid erg laag is.

Mijn pc specificaties:
- voeding: 550W
- besturingssysteem: Windows 7 32-bit
- Ram: 4GB (3,50 GB bruikbaar)
- prossessor: AMD Phenom II 965 Processor 803Mhz
- videokaart: AMD Radeon HD 6670 - 1024 MB GDDR3 Geheugen
bij het moederbord staat nog het volgende:
De GA-M68MT-D3P (rev. 3.0) van GigaByte ondersteunt ��n AMD Socket AM3 processor samen met maximaal 8 GB aan geheugen.

Mijn vraag is of het klopt dat het aan mijn processor ligt.
Zo ja, zijn 1 van de onderstaande processors (veel) beter en kan ik die plaatsen in mijn nieuwe pc zodat mijn viedeogames niet meer zullen haperen:

- AMD Athlon II X2 260 kloksnelheid 3.20
- AMD Athlon II X2 250 / 3 GHz processor - Socket AM3 - L2 2MB
- AMD AMD Athlon II X2 265 3.3GHz
- AMD Athlon II X3 455 3.3GHz

Alvast heel erg bedankt.

nee je processor is goed voor gaming je kan beter een andere videokaart kopen

nee toch, voor een spel als The Witcher 2 heb je een 'Radeon HD 3800 series', en ik heb een Radeon HD 6670.

heb ik al gedaan maar dat heeft geen nut...
weet iemand toevallig hoe ik mijn processorsnelheid van 800MHz naar 3.4MHz kan doen?

weet niet wat voor een harde schijf je erin heb, ik draai nu eens voor de gein op een laptop hardeshijfje voor wat testen en ik merk het met opstarten en games laden etc ;)

je bedoelt waarschijnlijk van 800 MHz naar 3.4GHz. De 800MHz heb je overigens waar vandaan? Als je pc weinig doet gaat hij terug naar 800 MHz en als hij vol moet draaien (zou het als het goed is) naar 3.4 GHz schieten. Probeer met CPU-Z het eens als je een ander programma draait die veel van je pc eist. Verder is zoals aangegeven de videokaart niet de allesbeste maar zou het toch wel moeten doen met alles op het laagste (vergeet vooral AA niet uit te zetten :p)

De door jou genoemde Athlon II X2 en X3 processors zijn nog trager dan de Phenom II 965. De 965 clockt zichzelf terug om energie te sparen en onnodige warmte ontwikkeling te voorkomen.

Afhankelijk van het spel dat je probeert te spelen, ligt het gewoon aan je videokaart, die schiet bij de meeste spellen gewoon te kort

mijn videokaart zou spellen moeten afspelen op laagste kwaliteit.
mijn processorsnelheid wil niet stijgen, welk programma ik ook gebruik.

probeer eens met amd overdrive de snelheid van je cpu te verhogen als je dat niet durft terug naar de pc winkel wasr je hem gekocht heb

mijn videokaart zou spellen moeten afspelen op laagste kwaliteit.
mijn processorsnelheid wil niet stijgen, welk programma ik ook gebruik.

CPU-Z downloaden en installeren
Prime-95 downloaden en installeren

CPU-z open laten staan en processor snelheid in de gaten houden, en dan Prime95 starten ;) Processorsnelheid gaat als het goed is omhoog ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan