Wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beevah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Hallo,

sinds twee dagen heb ik last van het volgende probleem op een andere computer van mij:

Als ik de pc opstart zie ik allemaal gekleurde blokjes en strepen. Als deze strepen en blokjes er zijn reageert de pc helemaal niet meer en soms schakelt deze zichzelf ook uit. De pc restarten heeft ook niet echt zin, want het blijft maar opnieuw gebeuren. Je kan hierdoor ook niet in de veilige modus komen, of de pc terug zetten naar een tijd waarop die het nog wel deed.

Heel soms (2 keer tot nu toe) lijkt de pc het gewoon te doen; hij start normaal op en doet het voor een redelijk lange tijd (1/2 uur). Dan opeens zie je rechtsonder in het beeld gekleurde streepjes en die streepjes en blokjes komen langzaam over het hele beeld; de pc loopt weer vast.

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
Bij voorbaat dank voor uw ondersteuning, groeten,

Bram

PS: Mijn excuses voor het mogelijk verkeerd plaatsen van deze vraag. Ik heb echter geen idee wat er aan de hand is en waar ik deze vraag moest plaatsen.

Welkom op Helpmij.:)

Kijk de ventilator van je videokaart eens na. Draait deze wel en zit deze niet vol met stof?

Stofvrij gemaakt, reageert nog steeds niet, wat nu ?

Zit de videokaart goed in het slot? Zo ja, probeer dan eens een andere videokaart, het lijkt erop dat er iets flink mis is met je kaart.

Verplaatst naar --> Systeem trouwens.

1 ding is dus ''bijna'' zeker het is iets met je videokaart. Zoiets had ik ook een keer. Maar toen kwam ik erachter dat dus mijn moederbord te oud was voor mijn net nieuw gekochte videokaart. Anders probeer het is met een wat oudere videokaart mischien dat het dan lukt. Bij mij in iedergeval wel!

Hey,

bedankt voor jullie tips allemaal. Ik heb een nieuwe videokaart gehaald en deze ingebouwd. Hij doet het nu gewoon weer.
Nog maals bedankt,

Bram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan