Wat te upgraden? ? ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pcboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pcboy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
hallo,

Ik heb een pc die inmiddels al weer bijna 2 jaar oud is en hij kan de nieuwste spellen niet meer draaien zoals: Battlefield 2 en Oblivian. Dus ik wou even de pc upgraden maar ik weet niet wat hebben jullie mischien een id wat ik het beste kan upgraden? ? en wat ik dan moet kopen? ? ?

Processor : AMD athlon XP, 2083 MHz 2800+

Geheugen: 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Moederbord: ASRock K7S8X v3 ondersteund agp 8x

Video kaart: Radeon 9200 SE

je processor voldoet op dit moment nog,
ik zou een andere videokaart halen en eventueel wat ram geheugen erbij kopen.

Maar als jij de nieuwste spelletjes niet meer kan spelen moet je echt een nieuwe videokaart hebben.. of de resolutie en kwaliteit een stuk minder zetten.

Ik ga er trouwens van uit dat jouw videokaart de 128mb versie is.. en de Slow Editie..

Laatst bewerkt:
Ik heb de zelfde processor. 1 GB en een ATI 9600

Battlefield 2 doet het bij mij goed :) Mischien dat het aan je videokaart ligt.

ok thx,

Ik denk dat ik dan maar een nieuwe video kaart ga kopen welke kunnen jullie mij aanraden??

6800gs lijkt me wel wat
290 euro
Graphics Engine: NVIDIA 6800 GS GPU Video Memory: 256 MB Core Clock: 425 Mhz Memory Clock: 1000 Mhz Memory Speed: GDDR 3 Memory Bus: 256 bit Interface: PCI Express 16x RAMDAC: Dual 400 Mhz D-Sub:Yes DVI-I: Yes TV-Out: Yes Video-In: No Game Thief Deadly Shadow included.

ik gok dat je binnekort ook nog wel wat kracht nodig hebt he voor toekomstige games.

Als deze te duur is zou ik naar een 6600gt gaan.

Hoe kan je zien hoe "goed" een video kaart is? ? ? Je ziet vaak een heleboel video kaarten met hetzelfde aantal MB maar hoe kan je zien welke het krachtigst snelst best is ?

Eerst en vooral het geheugen zegt niets een kaart van 256 kan zelfs slechter zijn in games dan een van 128 mb.
De snelheid van het geheugen en de gpu, de bit interface etc.

is dit niet hoeveel hij ineens verwerkt ik kan mij vergissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan