Wat upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouterzzzz

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Berichten
119
Hallo,

Ik weet niet of ik mijn vraag nu dubbel stel, staat op nucia ook al, maar dat zie ik dan wel.

--

Wat zou ik aan mijn pc nog kunnen upgraden?
Asus P4S-533-VM
Pentium 4 2400 mhz (400 mhz bus)
1024 mb (2*512)
200 gb
Radeon 9550 128 mb
 
Sorry, maar kan jij je vraag iets duidelijker stellen, ik snap hem niet.
 
Het is de vraag wat je budget is, en wat je wil mee gaan doen. Als je wil gaan gamen, raad ik je aan om een nieuwe videokaart, CPU en nieuw moederboard te kopen. Van AMD dan. Een a64 3000+, asrock DUAL SATA2 en een 6600/7600GT zullen wonderen kunnen doen. En het mooie van dit moederboard is, je hoeft niet gelijk heel veel geld uit te geven. Als je alleen het moederboard en de processor koop, kun je je oude videokaart nog even gebruiken totdat je genoeg geld hebt voor een nieuwere. Dit moederboard heeft namelijk een AGP 8x en een PCI-E x16 slot.

Een a64 3000+ met een asrock dualsata2 kun je al samen krijgen voor rond de 200 euro (denk zelfs nog iets goedkoper)
 
KvW zei:
Sorry, maar kan jij je vraag iets duidelijker stellen, ik snap hem niet.
Er staat, Wat zou ik aan mijn pc nog kunnen upgraden?
Lijkt me vrij duidelijk toch? :D

Ok, wat je kan upgraden is alles...
- Grotere hardeschijf past er nog wel in
- Nieuw moederbord
- Nieuwe videokaart
- Meer geheugen (als je moederbord het aan kan)
- Nieuwe processor

Een computer bestaat uit onderdelen dus alles kan je wel upgraden. Dus we moeten je budget weten en wat je er mee doet (met je computer dan):p
 
Ik ga binnenkort een ATI 9800 Pro krijgen, maar het moederbord is eigenlijk ook al wat verouderd.. Budget is zo 200 euro, harde schijf vind ik nu al best. :)
 
Dan had ik als ik jou was een nieuw moederboard en een nieuwe processor gekocht. Als je een a64 3000+ koopt, en een Asrock dual sata 2 moederboard heb je een lekker systeempje, en kan je dus die 9800 pro ook gebruiken... Je zal met deze AMD een stuk beter kunnen gamen dan je nu kan met je p4 2,4....
 
Wat is de kloksnelheid van die A64? of stelt het aantal mhz bij athlon niet veel voor. Thx
 
Wouterzzzz zei:
Wat is de kloksnelheid van die A64? of stelt het aantal mhz bij athlon niet veel voor. Thx

het aantal mhz bij een AMD 'telt' niet. Een AMD 64 is vergelijkbaar met een p4 3,0 ghz alleen is de AMD een stuk beter om mee te gamen. De kloksnelheid van de AMD is uit me hoofd 1,8 ghz.
 
grannymark zei:
het aantal mhz bij een AMD 'telt' niet. Een AMD 64 is vergelijkbaar met een p4 3,0 ghz alleen is de AMD een stuk beter om mee te gamen. De kloksnelheid van de AMD is uit me hoofd 1,8 ghz.
Zou ik dan niet beter kunnen wachten met upgraden totdat Vista op de markt is, zouden die processors dan niet goedkoper zijn?
 
tegen de tijd dat Vista komt zijn er al een stuk meer soorten processoren op de markt. Je zou kunnen wachten, maar natuurlijk worden die dingen een stuk duurder, dus verwacht niet tijdens vista voor 200 euro klaar te zijn

trouwnes, Vista draait perfect op een a64 3000+, dus als je zou willen upgraden zou het nu een goed moment zijn...
 
Wouterzzzz zei:
Zou ik dan niet beter kunnen wachten met upgraden totdat Vista op de markt is, zouden die processors dan niet goedkoper zijn?
In de tijd dat vista ooit uit komt is de computer die je nu koopt alweer bejaard. Vista duurt nog wel even :rolleyes:, micro$oft had iets te veel plannen..
 
Kan er dan iemand een berekening maken voor de prijs? Mobo + processor?
Is het trouwens moeilijk om het moederbord te vervangen?
 
Wouterzzzz zei:
Kan er dan iemand een berekening maken voor de prijs? Mobo + processor?
Is het trouwens moeilijk om het moederbord te vervangen?

Kabeltjes los, schroefjes los, mobo eruit, mobo erin, schroefjes vast, kabeltjes vast (en ja even je processor en RAM dan).

Net zo makelijk als een olfiant in een koffertje stoppen (slurfje eraf, olie eruit, fantje vouwen).
 
Dank jullie allen, het is duidelijk, nu eens kijken wat ik ga doen.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan