Wat vervangt Spysweeper?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik ben voor iemand een computer aan het installeren die een normale inbelverbinding heeft.

De volgende programma's gaan er zowiezo op:

Windows XP Prp NL SP2
Office 2000
Works 2000
Adressenboek van Works 95 (zo maken ze het helaas niet meer)
Norton antivirus en Norton utilities van Norton systemworks NL 2004
everesthome110

Maar dan:

Ik las dat het programma Spysweeper een hoop ellende kan voorkomen en wil graag het weten of het de volgende programma's vervangt.

aawsepersonal (Ad-Aware)
Spybotsd13 (Spybot)
HijackThis 1.98.2
dd12_setup (Dialer Detect 1.2)

Wat is overbodig of dubbel als ik Spysweeper zou gaan gebruiken?

Is het een aanrader om Spysweeper te gaan gebruiken?
 
Spysweeper is niet gratis en heeft de naam vaak dingen te vinden die er niet zijn.
Ik raad het dus af en raad je aan het gouden koppel Ad Aware SE, Spybot S&D en Hijackthis te gebruiken.
Verder heb ik ook ter voorkoming van Spyware Spywareblaster en Spywareguard op de achtergrond draaien.....
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Spyware Spywareblaster en Spywareguard ken ik niet, wat doen die precies?

zijn de volgende programma's nog up to date?

aawsepersonal (Ad-Aware)
Spybotsd13 (Spybot)
HijackThis 1.98.2
dd12_setup (Dialer Detect 1.2)
 
Heb je al gekeken bij mijn link?
 
Ad Aware SE 1.05 moet je hebben.
Spybot 1.3 is ook okay en hetzelfde geld voor Hijackthis 1.98.2
Kort gezegd zorgen die andere programma's ervoor dat spyware zich niet op jou pc nestelt.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Raymond Bos
Kort gezegd zorgen die andere programma's ervoor dat spyware zich op jou pc nestelt.

Als ik me niet vergis zorgen SpywareBlaster en SpywareGuard ervoor dat spyware zich NIET op jouw pc nestelt.;)

Miauw, lees de link die Puppie gaf eens goed door.
 
Geplaatst door buffy


Als ik me niet vergis zorgen SpywareBlaster en SpywareGuard ervoor dat spyware zich NIET op jouw pc nestelt.;)

Miauw, lees de link die Puppie gaf eens goed door.


Oeps...woordje vergeten. Goed opgemerkt:thumb: :eek:
 
Ik heb net heel even vlug gekeken, maar nu net na het eten zie ik zoveel programmatjes staan.

aawsepersonal (Ad-Aware)
Spybotsd13 (Spybot)
HijackThis 1.98.2
dd12_setup (Dialer Detect 1.2)

+

SpywareBlaster
SpywareGuard
mvps hosts
IE-Spyad

=

Goed of overdreven?


Die computer moet natuurlijk ook nog kunnen draaien. ;)
 
Laatst bewerkt:
SpywareBlaster, Mvps Hosts en IE-Spyad draaien helemaal niet, dus maak je daar maar geen zorgen om.

Gebruik je Internet Explorer om te internetten, dan is het bepaald niet overdreven om al die programma's te installeren (en dan nog zal er soms spyware binnekomen, IE is daar nu eenmaal uitermate vatbaar voor). Heb je daar geen zin in, stap dan over op Firefox.
 
Ik zou misschien Firefox best willen gebruiken, maar helaas werken er meer mensen aan deze computer.

Aan de computer die ik voor iemand aan het installeren ben wil ik zo weinig mogelijk veranderen omdat die gene waarvoor het is, zoveel mogelijk vertrouwd te laten worden met Windows XP Pro. (Dat is toch de grootste virus ooit?:D)

Ik ga die andere programma's zeker binnen halen, bedankt voor de goede hulp. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan