Wat vind gij van mij hudigen samestelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox1

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Hallo iedereen,

Ik heb denk er over om deze onderdelen te kopen;

PHP:
[B]
*ASUS BC-12B1ST Black 
*ASUS GTX660 TI-DC2T-2GD5 
*ASUS Maximus V Gene 
*Antec EarthWatts 750W Green 
*Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0) 
*Corsair Vengeance 16GB DDR3-1866 CL9 kit 
*Crucial m4 64GB 
*Intel Core i5 3570K 
*Seagate Barracuda 7200.14 3TB [/B]

Kost: 1249

Wat vind jullie er van? Voornamelijke over

het geheugen; Corsair Vengeance 16GB DDR3-1866 CL9 kit
3tb schrijf: Seagate Barracuda 7200.14 3TB
Videokaart: ASUS GTX660 TI-DC2T-2GD5
Moederbord: ASUS Maximus V Gene

Mij budget; 1300- 1500(houd het liever op 1300 maar indien mogelijke)
Doel: Game voornamelijke RTS,MMO games en schooter(al hoeven echt niet ultra high, medium is genoeg)

als je hem voor gaming gaat gebruiken zou ik eerder kiezen voor 3rd generation i7

http://tweakers.net/gallery/493174?wish_id=416853#tab:wenslijst

Processor: Tsja, al lang de onverslagen gamekoning.

Moederbord: Zijn broertje zonder msata(D3H) kwam als beste uit de Z77 test van tweakers, en het enigste verschil is dat deze wel mSata heeft.

De videokaarten: naar mijn idee is een 7970 het verschil tussen een 7950 niet waard in termen van performance. De gigabyte is gekozen omdat deze goede koelers heeft.

Harde schijven: Ik heb gekozen voor 2x1TB zodat de uiteindelijke gebruiker zelf kan kiezen of hij raid wil, danwel 1 of 0.

Behuizing: Ik ben zelf niet zo'n fan van strakke behuizingen als de fractal design en de carbide, ik ben meer fan van een wrede gamebehuizing. De Z11 is betaalbaar, heeft goede koelers en is ook nog eens mooi.

Processorkoeling: De combo K-processor en Z77 bord vraagt gewoon om over te klokken. Dit gaat niet echt goed met de stockkoeler van intel, die naar mijn mening ook nog lelijk is.

Geheugen: Ik heb gekozen voor 2 reepjes van 8 GB omdat dit ten eerste goedkoper is, en ten tweede is het blauw, dit past beter bij het interieur en de rest van de onderdelen. DDR 3 is zo goedkoop dat 16 gb niets uitmaakt

Voeding: 850 watt, modulair. Genoeg headroom voor overklokken van zowel de grakas als de processor.

mSATA ssd: Deze gaat gebruikt worden in het mSATA slot van het moederbord voor intel smart response technology. Dit is een techniek om doormiddel van een SSD harde schijven sneller te kunnen gebruiken.

SSD: de m4, heeft zichzelf ruimschoots bewezen. 256GB omdat er dan meer dan genoeg ruimte is voor bepaalde games en het OS

Zoon pc, als dit kan je wel 5 jaar met gemak mee vooruit.

Laatst bewerkt:
@TS
Niet naar jordy luisteren.
Enkele vragen voor we het kunnen beoordelen.
Ga je overclocken?
Wat heb je van opslag nodig?
Wat ga je juist met het systeem doen? --> duidelijk zijn, resolutie, games settings dus :).
Om een voorlopige conclusie te maken vind ik alles nogal wat overkill.
Vooral het moederbord en 16 GB geheugen is erook wel over.

als medium settings genoeg is ben je erg aan het overkillen wat betreft moederbord en werkgeheugen
5 jaar kun je ook prima met een goedkoper moederbord vol houden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan