Schermgrote fix
Hoi Marcel,
Ik kan op de forel pagina's geen link naar de zeevis pagina's vinden en andersom.
Ik heb een hoge resolutie scherm, maar ik surf ook vaak met twee browserschermen naast elkaar.
Je site veranderd nogal van uiterlijk wanneer de schermgrote verandert. Dit komt doordat je de verschillende framegrotes met procenten bepaald.
Je zou deze kunnen vervangen door vaste pixel of EMS waarden dan werkt de site ook beter op andere resoluties en kan er ook beter in- en uitgezoomd worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar ems, omdat deze wanneer iemand inzoomt even snel schale als de standaard tekst grote. Dus de tekst wordt even snel groter als het vak waar het in staat. Dus de opmaak blijft bewaard.
Ik ben even voor je wezen experimenteren. (met je forel pagina)
Misschien wil je dit ook even proberen:
Ik heb de volgende waarden gekregen (in index.htm)
HTML:
In index.htm
<frameset cols="150em,100%" .....
<frameset rows="150em,100%,40em" .....
en
<frameset rows="150em,100%,40em" .....
De vlakken die met 100% worden aangeduid zijn vullen de overgebleven ruimte op.
Ik weet niet hoe je met frontpage werkt, je heb er vast wel een 'codeview' of iets dergelijks, dan zou je daarin de waarden kunnen veranderen.
Je kunt wanneer het beter uitkomt ook pixel waarden gebruiken (px in plaatst van em en natuurlijk andere waarden).
Hoe dan ook, je hebt een mooie echte website, veel plezier ermee.
Het lijkt me een mooi projectje om zo'n rookkast te maken en dan van de zomer ook maar eens wat vis roken :love: