Wat vinden jullie ervan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

ik heb een niet-commerciële website gemaakt met het doel om senioren te leren hoe bepaalde dingen kunt uitvoeren op de computer.
Mijn layout en al wat aantal dingen zijn klaar. Naar mijn mening hoef ik alleen nog maar Tutorials en tips te maken en zo.
Je mag ook zelf een vraag stellen. Als deze dan aan de eisen voldoen ga ik deze zeker beantwoorden!! Dat is dan ook even een goeie test of mijn mail systeem goed werkt.

Nu jullie mening van mijn website: www.pcvraag.nl

Ciao!

Ziet er goed uit, mischien enkele belangrijke dingen waarop je zou moeten letten wel..
de contrasten van je menu zijn niet echt geweldig. Je moet begrijpen dat oudere mensen moeilijk schuine kleine letters zien
en minder goed contrasten kunnen onderschijden.

In je tutorials (bv. die over die pdf) is de tekst goed, maar de titel is moeilijk leesbaar.

Verder moet je ook wat voordenken hoe senioren een computer gebruiken, in de meeste gevallen (niet altijd) zullen ze
hun standaard webbrowser gebruiken, dus je moet ook zorgen dat je ook tutorials voor IE maakt.
Dit geld eigenlijk voor alle standaard dingen (outlook, word, ie)

Mischien ook goed om te detecteren welk OS de gebruiker heeft, zodat je kan filteren in de tutorials (windows 7, 8 , ..)

Over het algemeen is het goed, alleen de contrasten en kronkelige titels (en menu) zijn moeilijk te lezen voor
mensen met visuele beperkingen.

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Hallo @Maximvdw ik heb het aangepast in de header, ik weet niet hoe de rest moet want het is in dit geval puur programmeren. Maar is het zo al beter?

Hallo,

Nog enkele opmerkingen. Dat je de header in normal tekst zet is goed. Maar kan je dit wat groter maken? en die 'vlag' van het menu iets (beetje) lichter maken.
De titels van de tutorials zijn nog iets te krulig als je me begrijpt. Ik snap dat je dit wat cool wil laten lijken, maar als je bijvoorbeeld de afstand tussen de letters
iets groter maakt (tussen elke letter) dan is het al beter.

Ook gaat je menu weg als ik mijn browser verklein. (je vlag word wel kleiner maar je tekst gaat weg in je menu)
Ik denk dat je dit doet voor mobiele weergave, maar het gebeurt al redelijk groot :P

gr,
Maxim

Ik vind dit een uitstekend initiatief. Heel wat mensen (niet alleen senioren) kunnen niet mee met al dat gedoe en zijn blij als een en ander duidelijk wordt uitgelegd. Belangrijk is: heldere uitleg zonder technische termen waarvan de auteur veronderstelt da iedereen ze begrijpt (nee dus)

@opzoek25 Ben jij het niet eens met mijn website of wat vind jij er nou van in gewone woorden?

Ik wilde alleen maar zeggen dat dit een heel goed initiatief is omdat veel mensen (in de eerste plaats senioren) niet mee kunnen met het computergedoe; het is bijgevolg belangrijk dat ze op jouw website terecht kunnen voor wat duidelijke en niet te moeilijke uitleg. Gefeliciteerd!

Dankjewel, ik neem hierbij dus inderdaad aan dat je mijn website goed vind, bedankt voor je mening :P !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan