wat vinden jullie van deze pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Mijn buurman stelt deze pc samenstellen. Hij is een echte gamer. Wat vinden jullie van deze PC?

Leverancier: Computerland

Vista Home Premium 114, euro

2 x samsung sata harde schijf 7200 200 euro
3 x coolermaster 23,85 euro
coolermaster 850 pro active pvc 179 euro
evga nforce mainboard 780i sli ddr2 219 euro
Intelcore 2Quad q9550 1333 mhz boxed cooler 329 euro
4 gb reaper ocz pc6400 79,65 euro
3x EVGA Gforce GTX 260 896 mb ddr3 847 euro
assemblage 49 euro
coolermaster cosmos s big tower kast exclusief voeding 209 euro

graag jullie reaktie

Maar goed.
Even serieus.

Ik zou minimaal een maand wachten en dat een i7-processor kopen.
Deze is toch weer een stuk sneller dan de Q9550.

pc

zoals ik al aangaf het is een echte gamer en wil voorlopig meekomen met de nieuwste ontwikkelingen. Ik vind het in ieder geval een imposant apparaat en heb zelf dat budget niet :rolleyes:

pc

En is de prijs wel een beetje in verhouding? (blijft een boel geld)
Wist overigens niet dat Computerland zelf ook systemen in elkaar zet....

volgend jaar is die 800 euro van de videokaart nog maar 250 euro waard....
Het is maar waar je voor kiest.

En de resultaten van SLI zijn ook niet altijd fantastisch.
1+1 is geen 2.
Dus neem liever 2 van de snelste kaarten in SLI dan 3 iets langzamere: In de spellen waar SLI slecht werkt, heb je in elk geval de snelste kaart nog.

Maar op die i7 moet je echt wachten. Dus de i7 met dito moederbord en DDR3 geheugen (triple channel geheugen om precies te zijn)

Triple Channel is nauwelijks sneller dan Dual Channel, maar dat terzijde.

Wees even duidelijk over de volgende dingen:
- Budget  Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
- Assemblage  Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
- Besturingssysteem  Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Als je er nog geen hebt is Vista Home Premium aanteraden, XP kan natuurlijk ook.
- Winkelkeuze  Heb je nog een voorkeur qua winkel?
- Doel  Wat is het doel van de computer? Gamen? Photoshoppen?
- Overclocken  Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet?
- Hoe belangrijk is stilte?  Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk
- Randapparatuur  Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Als je een nieuwe muis en nieuw toetsenbord wilt ook aangeven of je graag draadloos hebt of liever niet, eventuele andere voorkeuren ook aangeven.
Als je nieuwe speakers wilt ook aangeven wat voor setje je graag zou willen? (2.1, 5.1, 7.1)?
Als je een nieuwe monitor wilt wel aangeven aan welke maat je zat te denken (20”/22”/24” etc. ?)

En zeg maar tegen je "buurman" dat als hij echt zo'n smak geld wilt uitgeven hij beter nog 1 à 2 maanden kan wachten!

Het is de vraag of triple channel niet veel sneller is als het huidige dual channel.
Het ging er mij om dat je straks beter af bent met triple channel dan met dual channel.

Intel noemt het toch een belangrijke feature. Dus ik denk dat zij er best veel vertrouwen hebben.
Het is alleen heel moeilijk oordelen, omdat nog niet alles bekend is.

Hoe dan ook hebben de nieuwe processor een ingebouwde geheugencontroller. Dus dit kan best veel verschil maken wat betreft de effectiviteit van dual/triple channel geheugen.
Immers: nu gaat de data van geheugen naar de geheugencontroller van moederbord weer naar processor.
Straks gaat het rechtstreeks. En hoe sneller naar de processor, hoe beter.

Maar goed: er wordt wel meer gehyped in de computerwereld. Dus even wachten.

Jap.

Uit wat een test kwam het volgende:
everest-corei7.jpg

Je ziet dus dat bij deze test dat triple nauwelijks sneller is. Maar we zien het wel over een maandje.

Jap.

Uit wat een test kwam het volgende:
everest-corei7.jpg

Je ziet dus dat bij deze test dat triple nauwelijks sneller is. Maar we zien het wel over een maandje.

Hum oke. Dat is wel heel weinig. Maar je ziet wel dat dual nu opeens wel veel effect heeft tegenover single. Dat was volgens mij bij de C2D wel anders.
Ik snap alleen niet zo goed hoe lezen in triple trager kan zijn als in dual...

pc

De opmerkingen over de processor en de videokaarten neem ik mee. Voor mijzelf als info en ter overweging voor de buurman.
Overigens is het altijd zo of je een nieuwe videokaart koopt of een nieuwe pc. De wet van de remmende voorsprong geldt. Dat betekent dat een nieuw systeem of videokaart al verouderd is op het moment dat je hem de winkel uitdraagt.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de bijdragen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan