Wat Vinden jullie van deze site

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerhelper

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Geachte hellpmijers

ik heb een website gemaakt met een vriend
en ik wil graag dat jullie hem controleren en kijken of het een leuke site is of niet

Dus nogmaals Sellmaffia.tk

heb je dit gemaakt met mijnmaffia.nl ?
niks mis mee
zit wel goed uit
proficiat

Denk 't niet. :)

Het Chrome Ontwikkelaars-hulpprogramma zegt na 7,5 minuut:
  • "100 requests ❘ 7.4 MB transferred ❘ 7.5 min (onload: 10.47 s, DOMContentLoaded: 2.89 s)"
Er worden nogal wat YouTube-streams binnengehaald, die echter niet op de pagina te zien zijn.
Ze lijken te zitten in een hidden object (0 px breed en 0 px hoog):
HTML:
<object width="0" height="0" data="http://www.youtube.com/v/1aV9X2d-f5g?fs?hl=nl_NL&amp;autoplay=1" type="application/x-shockwave-flash">
    <param name="allowFullScreen" value="true" />
    <param name="allowscriptaccess" value="always" />
    <param name="src" value="http://www.youtube.com/v/1aV9X2d-f5g?fs?hl=nl_NL&amp;autoplay=1" />
    <param name="allowfullscreen" value="true" />
</object>
  1. Bedoeling zal zijn om ongezien achtergrondmuziek af te tappen van YouTube (The Godfather Soundtrack).
  2. Dat werkt niet op deze manier.
  3. Bovendien: voor achtergrondmuziek op een website is een Buma/Stemra-licentie nodig van zo'n € 350,- per jaar (incl. BTW), tenminste als "The Godfather Soundtrack" een legale opname is met toestemming van componist / musici / filmproductiebedrijf, waar ik zo mijn twijfels over heb (waarschijnlijk illegaal op YouTube gezet).
  4. Anders is het copyright-inbreuk en strafbaar, met niet kinderachtige schadeloosstellingen! :shocked:
  5. Ik zou het object er dus maar uit halen!
Verder zal de Cufon (= vervangen letters door images met een eigen meegezonden lettertype) ook voor de nodige vertraging zorgen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik heb al eens vaker gereageerd op dit soort sites, en ik ga je ook weer dezelfde reactie geven...
Een echte SiteCheck kan ik je niet geven, omdat je de site met een bestaand 'CMS' hebt gemaakt, waar je vrij weinig aan kunt veranderen. Als ik je nu dus allemaal verbeterpunten ga geven, heb je er niet veel aan omdat ik weet dat je met MijnMaffia niet de volledige controle hebt.
Als je het toch wilt wil ik wel wat verbeterpuntjes en tips geven hoor. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan