Wat vinden jullie van dit systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaren101

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Berichten
3.195
hieronder mijn beoogde systeem. Absoluut niet bedoeld voor gamen, vooral MS office zal gebruikt worden. En dan wel eens wat foto's bewerken en een foto-DVD maken. Met mijn huidige PC doe ik nu al zo'n 6 jaar en hij voldoet nog steeds op de meeste punten. Niet op alle punten en een mens wil ook wel eens wat anders. Wat vinden jullie hiervan?

Moederbord MSI K9N SLI Platinum,
Processor AMD Athlon™ 64 X2 4400+,
Processorkoeling Zalman CNPS7500-AlCu LED
GraKa Asus EN8600GT/HTDP,
Behuizing Cooler Master Cavalier 3,
Case fans (zijn een stuk stiller dan de standaard)
Arctic-Cooling Arctic Fan 12 PWM,
Arctic-Cooling Arctic Fan 8L,
Voeding Zalman ZM600-HP
DVD Rewriter Asus DRW-1814BLT,
DVD Drive Asus DVD-E616A3T,
Harde Schijf Western Digital Caviar SE 160 GB,
Geheugen Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-800 Kit,
TV kaart Hauppauge WinTV-PVR-150,
Microsoft Windows Vista Ultimate 64 bit,

Het geheel kost bij Alternate 993 Euri's en dat is ook meteen het budget. Kan ongetwijfeld goedkoper maar Alternate is om de hoek en dat is toch ook wel makkelijk. Ben er nog niet uit of ik hem zelf in elkaar zal zetten of het laat doen.

Ron
 
Ziet er goed uit hoor!

En eh, wanneer je bij Alternate bestelt, doe het dan even via de link op onze site:

http://www.helpmij.nl/hardware.php

Klik op de Alternate button en je komt direct op hun site uit. Het kost je niets extra en je helpt de vereniging er heel erg mee!!
Bedankt:D
 
vind hem aan de ene kant wel prijzig als je voor di eprijs MAAR een 4400+ krijgt... aan de andere kant zit er Vista Ultimate op.. die vrij prijzig is.. ik zou voor iets sneller gaan dan 2.2 Ghz..
zelf heb ik een 4600+ en die is nu nog een koopje dus zou ik er iets meet voor uitgeven en tegen de 6000+ gaan zitten.. weet je zeker dat je er weer een aantal jaar erg goed mee overweg kan.. (aangezien ook de goede videokaart...)
 
voor een office pc is de 6000+ wel overkill vind ik
systeempje zie er zo goed uit.
je kan later want de prijs zak toch steeds overstappen op de 6000+ of zelfs de 6400+.
is maar een idee je beslis zelf natuurlijk :thumb:
 
Wanneer het echt om een office pc gaat zou je met een goedkopere videokaart net zo goed af zijn, ook sli is dan niet echt nodig.
Je zou dan kunnen denken aan een nv8500 of een ati 2600,
Voordeel is ook de passieve koeling van veel van die kaarten,
met de airflow van de kast en fans die je noemt moet dat goed kunnen.
Het vrijgekomen budget zou je dan kunnen gebruiken om een iets snellere processor te nemen,
de x2 5000+ is maar € 35,- duurder en de extra snelheid is prettig met fotobeweking ed.
Ook wat meer schijfruimte zou dan prettig kunnen zijn, voor een tientje ga je naar 250mb
Verder een heel prettig systeem met veel kwaliteitsonderdelen.
Veel plezier er mee:)
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
@Leofact: de 8500 serie is maar 10-20 euro goedkoper. De silent technology zonder fan spreekt me aan omdat het lekker stil is. Maar als ik de reviews bekijk dan is toch niemand echt enthousiast. Die harde schijf is niet zo groot maar het heeft 6 jaar geduurd voor ik een 60 gb harde schijf tot 50 gb gevuld heb. En dan kan ik er over een paar jaar altijd nog wat bij plakken.

De processor is inderdaad niet de top of bill. Het verschil tussen een 4400 en de 5000 is niet zo groot dat ik dat ga merken. En de 6000 en hoger zijn gewoon weer een stuk duurder.

Allemaal bedankt voor de input

Ron
 
Nou je hebt er duidelijk goed over nagedacht.
nomaals veel plezier met je nieuwe systeem straks.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan