Wat vinden jullie van mijn site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hoi iedereen,

Ik ben al een hele lange tijd bezig met PHP, CSS en HTML. Ik maak vaak websites geheel in code. Nu vraag ik mij af wat jullie er van vinden. Bijvoorbeeld van de indeling of het uiterlijk.

Ik weet het. Er is nog niet veel op te vinden, maar ik heb de site vooral om mee te prutsen.

Dit is de link: http://www.rikbrugman.nl/ of deze http://rikbrugman.tk/

Groetjes, RikXP.

P.S.: Het draait op mijn eigen server. Deze is 's nachts uit, maar door de weeks is hij na half 8 's ochtends wel te bereiken.

Laatst bewerkt:
Omdat deze site lokaal op uw eigen server staat, zie je het IP adres en dat is niet handig.

Verder is hij mooi gemaakt, maar met weinig informatie op de site.

Laatst bewerkt:
Om hackers geen kans te bieden, zijn alle loginsystemen van RikBrugman.nl vanaf vandaag voorzien van een Session Hijacking-beveiliging.

Ik denk dat je crackers bedoelt:P Enne.. Geen kans? Er is altijd wel een manier om binnen te komen op je website!

Binnen de hackersgemeenschap wordt wel onderscheid gemaakt tussen hackers en crackers. Een veelgenoemd verschil tussen hackers en crackers is dat hackers hun handelingen vaak verrichten als uiting van constructieve creativiteit ("voor de kunst van het bouwen") of als goedbedoelde handelingen (zoeken naar veiligheidslekken om deze later te kunnen dichten; soms huren bedrijven hackers in om de beveiliging van hun systemen te testen). Crackers handelen uit crimineel, ideologisch of vernielzuchtig oogpunt.

Bedankt voor jullie reacties:

@Mickeys Monkey: Ik heb wel een domeinnaam, maar ik wacht tot hij wordt gelinkt aan mijn server. Tot die tijd doe ik het nog even zo.

@Woutertjuh88: Ik zal het aanpassen.

Groetjes.

Oja, IE 6 + 7 worden op het moment nog niet ondersteund, dus zal de site daar niet goed in te zien zijn.
Hij is wel goed te zien in Chrome en IE 8

Laatst bewerkt:
Niet handig dat je server niet dag en nacht aan staat. Als je gevonden wilt worden door Google zal die altijd bereikbaar moeten zijn!

(ik kan nu de site niet zien maar ik zal morgen mijn mening even geven! ;))

Niet handig dat je server niet dag en nacht aan staat. Als je gevonden wilt worden door Google zal die altijd bereikbaar moeten zijn!

(ik kan nu de site niet zien maar ik zal morgen mijn mening even geven! ;))

Weet ik, maar de server staat nu nog in mijn kamer, en is het dus helaas geen optie om hem aan te laten staan. Hij komt waarschijnlijk nog op een andere plek.

Hm, je gebruikt de niet-standaard font-tag. Ik zou er even span-tags van maken (en dan gelijk het style-attribuut gebruiken, of css classes. Je gebruikt immers een stylesheet eh? :)).

:thumb:

Technisch kan ik er niets over zeggen, commercieel wel...

En dan vind ik het een meer dan slechte site, met werkelijk geen letter tekst en informatie.
Het is een fotoalbum in een aardig jasje, niet meer dan dat.

Wanneer ik op zoek zou zijn naar een vakantiewoning, wist ik na het bezoeken van de site nog echt helemaal niets....

Hm, je gebruikt de niet-standaard font-tag. Ik zou er even span-tags van maken (en dan gelijk het style-attribuut gebruiken, of css classes. Je gebruikt immers een stylesheet eh? :)).

Wacht even. Ik snap niet wat je bedoelt. Waar moet ik precies span-tags van maken?

Hmmmm, okay. Ik had dus even je broncode van je website bekeken. En zag dat je netjes CSS en div's enzo gebruikt. Helemaal goed.

Echter, er staan ook dingen als dit in:
HTML:
<font color="#999999" size="4"> > Serverstatus</font>
Dit is een <font> tag, met daarin opmaak, welke veel beter in de CSS kan. Zoiets dus:
HTML:
<span class='sstatus'> &gt; Serverstatus</span>
PHP:
/* css code */

span.sstatus
{
   color: #999;
   font-size: 14px;
}

Ow ja, hartstikke fijn dat je me er op wijst.:thumb:

Ik ga het meteen aanpassen!:thumb:

An sich een leuke site alleen er staat wat weinig op.

Wat ik mij nog wel af vraag is of het wel verstandig is om een server thuis te hebben. Wel leuk allemaal maar een hosting is goedkoper (en sneller).

Maar succes nog met je site en ga zo door:thumb:!

@bramykoster: Ik heb gewoon voor mijn lol een eigen server. Ik vind het leuker om de server zelf te configureren, ipv een webhost dit doet.

Ja, er staat idd weinig op. Ik ben nu meer met de PHP scripts bezig voor het CMS van de site.:)

@Vegras: Ja, ik weet dat de kosten hoger zijn. Maar toch bedankt dat je me er nog aan herinnert.:thumb:

@mrmusic: ik weet dat er niet veel opstaat.Net zoals in tegen bramykoster zeg. Ik ben nu meer met de scripts bezig.
Die vakantiewoning is de woning die wij zelf gekocht hebben. Er staat idd geen algemene info op over een vakantiewoning.
En het is ook bedoelt als een soort fotoalbum.

Laatst bewerkt:
En het is ook bedoelt als een soort fotoalbum.

De thumbnails van je foto's zijn de full-size afbeeldingen, die gewoon kleiner worden weergegeven, waardoor de thumbnailpagina's traag laden. Het is beter om ook echte thumbnail versies (vb: 100x100px) van je foto's op de server te zetten, en die op de thumbnail pagina's weer te geven. Wanneer op zo een thumbnail geklikt wordt kan je dan de echte full-size foto weergeven.

De thumbnails van je foto's zijn de full-size afbeeldingen, die gewoon kleiner worden weergegeven, waardoor de thumbnailpagina's traag laden. Het is beter om ook echte thumbnail versies (vb: 100x100px) van je foto's op de server te zetten, en die op de thumbnail pagina's weer te geven. Wanneer op zo een thumbnail geklikt wordt kan je dan de echte full-size foto weergeven.

Ja, maar alle foto's zijn niet stuk voor stuk op de site gezet. Dit is automatisch gedaan door PHP. Daarom kan ik dit niet toepassen. Misschien helpt het als in ze comprimeer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan