Wat voor aansluiting heeft mijn monitor extra?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb hier 2 aansluitingen op een monitor, maar vraag mij af wat de tweede aansluiting is.

Het is een stekker met 2 maal 9 pennetjes en een plat streepje naast elkaar.

Is dat een DVI aansluiting?

Zo ja, is dat beter dan een VGA aansluiting?

Heeft iemand een afbeelding van een DVI aansluiting?

Het is een stekker met 2 maal 9 pennetjes en een plat streepje naast elkaar.

De omschrijving die jij geeft is niet van een DVI aansluiting.
Kijk even naar het plaatje als een van deze aansluitingen is wat jij bedoeld, misschien bedoel je wel DVI.
Vermeld anders ook even welk merk en type scherm je hebt.

dvi.jpg

:thumb:

De stekker lijkt op de DVI-D,(derde plaatje) maar dan de 6 pennetjes in het midden verticaal zitten er niet bij.
Dus de buitenste 9 pennetjes in een vierkant met een verticaal gleufje er tussen.

De Monitor is een 19 inch:

Merk: Medion

Model: MD 30219 PH

Laatst bewerkt:
De stekker ziet er uit als de "DVI-D (DVI Digatal) Single Link" (derde stekker).

Nu lees ik via google dat er ook DVI stekkers zijn die in de monitor omgezet worden naar VGA, is dat in dit geval ook zo?

Indien dat namelijk het geval is, dan vraag ik mij af of het zin heeft om een DVI kaart bij de computer te kopen, nu zit alles op het moederboard.

De computer is niet voor spelletjes bedoeld, wel voor digitale foto's en digitale video.

De verkoper zegt dat dit voldoende is, maar ik vind het vreemd dat er geen DVI uitgang op de PC zit.

Is er werkelijk zoveel verschil of maak ik mij druk om niets?

VGA -> Analoog
DVI -> Digitaal

DVI geeft mooier en sneller beeld, maar ik denk niet dat je daar echt heel veel van zult merken. Ik heb hier namelijk een computer staan met een DVI uitgang, maar ik heb geen scherm met een DVI aansluiting :p, dus heb ik als nog vga. Ik zal er iig geen geld aan besteden om een nieuwe videokaart te kopen alleen omdat je dvi wil.

Voor meer info zie wikipedia: DVI & VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan