Wat voor adapter voor laptops?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Berichten
219
Ik ben op zoek naar een extra adapter voor twee laptops. De éne laptop is 20V-6ampere. De andere is 19V-4,74 ampere. De polariteit van beide laptops is hetzelfde. Kan ik voor beide laptops dezelfde adapter kopen of moet ik dan zo'n universele adapter kopen?
Ik dacht dat ik een adapter voor 120watt moest kopen, maar zie dat voor 19V-4,74 ampere er adapters zijn vanaf 70watt (lekker klein en licht). Werken mijn laptops daar even goed op?
Alvast bedankt!
Angela
 
De voltage kan vaak iets hoger ligen dan aan gegeven worden, omdat ze ingeschakeld lopen worden terug, naar de waarde terug wat hij nodig heeft, maar als je kijken naar het aantal watt dan moet je aan de waarde houden ander loopt het niet.
 
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat ze qua voltage dicht genoeg bij elkaar liggen, maar dat ik me wel moet houden aan de watt-waarde. Alleen: hoe weet ik hoeveel watt ik moet nemen? Ik zie in de winkels namelijk voor dezelfde specificaties qua Volt en ampere, adapters met verschillend vermogen: 70 watt, 90 watt, 120 watt. Groetjes, Angela
 
Je kan er om vr4agen wta je hebben wil, maar je kan het ook zelf uitrekenen.
B.V. voltage x ampere= is het aantal watt
 
Jammer, ik moet dus toch van V x ampere uitgaan en dat is voor beiden verschillend. Ik ga dus voor zo'n universele lader waarbij ik volt en ampere in kan stellen.Bedankt voor je hulp!
Angela
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan