Wat voor een videokaart heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloep joep

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
Hoi, ik heb een vraag over een videokaart ik heb op het moment een ati radeon 9250 ( 128 mb) alleen nu heb ik er één nodig met 4 pixelshader. Ik geloof dat ik een pci slot heb, en nu vroeg ik me of of jullie hier toevallig een videokaart met 4 pixelshader voor kennen. :):D

heb je nou een kaart nodig met shader4.0
of een kaart met 4 pixelshaders?(pipelines)

indien shader4.0 dan ben ik bang dat heel moeilijk gaat worden in pci

weet je zeker dat je pci hebt?(of agp)

en wat wil je erop gaan spelen dan of meedoen?

Laatst bewerkt:
Ik wil een spel ( ik geloof dat het europe universalis heet ) ermee spelen en als ik dit spel start krijg ik de melding this game requires pixelshader 2.0 en dat wil ik dus verhelpen :) ( ik weet zeker dat ik pci heb)

Ik wil een spel ( ik geloof dat het europe universalis heet ) ermee spelen en als ik dit spel start krijg ik de melding this game requires pixelshader 2.0 en dat wil ik dus verhelpen :) ( ik weet zeker dat ik pci heb)

nu praat je dus over 2.0

je videokaart ondersteunt dat dus niet

die zit nog met shader1.4

Laatst bewerkt:
mhhhh..... nee hij doet het in ieder geval niet en geeft dus die foutmelding.

3D Fuzion 3DFR55256P GeForce FX 5500 256MB 128-bit DDR PCI Video Card

zou deze goed genoeg zijn ?

Die kaart zou het aan moeten kunnen, maar of het een goed idee is deze te kopen hangt af van je toekomstige ideeen voor het gebruik van je pc.

Mocht je ook andere, nieuwere spellen als crysis willen spelen, dan kom je met deze kaart niet ver.

Dus denk goed na voor je een aankoop doet die het achteraf niet waard blijkt te zijn en de 5500 is een oude kaart.

Laatst bewerkt:
Weet 1 van jullie mischien wat voor een videokaart ik erin kan stoppen ? ( want ik vind niet zoveel voor pci)

Er staat bij de omscrhijving van één van deze kaarten
Shader Model 3.0

Betekent dat dat deze shader pixel 3.0 heeft? ( dit is overigens de enige kaart waarbij dit staat vermeld) en als ik deze kaart zou nemen zou het dan ook nog wat uitmaken als ik mijn oude kaart erin laat zitten ? Of moet ik die er perse uithalen ?):D

Okee bedankt :thumb: dan is mijn vraag beantwoord:D:thumb::thumb::thumb::thumb:

cool ik dacht dat er voor pci bijna alleen maar 128 mb kaarten waren :D ik ga even zoeken of deze een pixelshader van 2.0 of hoger heeft. :D:D:thumb::thumb:

Mhhh.... stuit bij google op een ontzagwekend aantal pci-e kaarten en van de nvidia site word ik ook niks wijzer.... weet iemand hoeveel pixel shader deze videokaart heeft? Edit ( ps heb net een stukje gelezen over de voeding van de pc moet ik daar ook nog iets aan veranderen als ik deze kaart neem :S?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan