Wat voor grafische kaart voor sims 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

josephine100

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo allemaal,
Ik heb sims 2 geïnstaleert alleen deze doet het niet omdat mijn grafische kaart niet toerijkend is. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe grafische kaart, alleen ik heb geen idee wat voor 1 ik dan moet hebben. Dit zijn de eisen die ik op wikipedia vond:
800 MHz processor voor systemen met T&L-ondersteunende grafische kaart met tenminste 32 MB grafisch RAM-geheugen. Voor systemen met een grafische kaart die niet T&L ondersteunt is een 2 GHz-processor met tenminste 32 MB grafisch RAM-geheugen.

Wie kan mij een grafische kaart aanbevelen, het liefst niet te duur ik moet het namelijk van mee eigen zakgeld kopen...

Groetjes Josephine

er zijn bijna geen kaarten meer te vinden die dit niet hebben. Je hebt geen pixelshader of iets nodig en maar 32 MB video geheugen.

een 3 jaar oude kaart kan waarschijnlijk nog voldoen.
als je vaker games wilt gaan spelen (recentere) kan je beter een kaart van ongeveer 80 euro of meer aanschaffen

De enige game die ik wil spelen is sims 2. In mijn pc zit een oude grafische kaart al wel ouder dan 3 jaar. Het probleem daarmee is, is dat hij niet ''samenwerkt'' met directX 9.0 want die heb je nodig voor sims 2!

Ik heb even op deze site gekeken:
http://hardware.kelkoo.nl/b/a/cp_111601_price_1_range.html

Zit hier eentje tussen die ik kan gebruiken? Als meest wil ik er ongeveer 50 euro voor betalen... Ik moet het namelijk van me eigen zakgeld kopen:evil: En dan moet ik ook nog een nieuwe harde schijf hebben omdat mijn schijf van maar 20 gig echt te klein is als ik me website erop heb staan + en aantal programma's die ik daarvoor nodig heb... En daar word me pc nou niet bepaald sneller op:confused:

Groetjes Josephine

EDIT//: Ik heb even proberen te kijken wat voor grafische kaart ik op dit moment heb configuuratiescherm>Systeem>tab hardware>apparaatbeheer>en dan heb ik de bovenste gepakt dat was beeldscherm adapters, de naam die daaronder stond leek het meest op een grafische kaart en dat was: S3 ViRGE DX/GX. Als ik dit mis heb moet iemand maar vertellen hoe het dan moet

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Stel dat ik een videokaart van martkplaats koop, 2ehands dus. Heeft dit nadelen voor mij?(in gebruik dan) En is hij ook nog toerijkend als ik eventueel uitbreidingen van sims instaleer? Sorry voor me vele vragen. Ik ben redelijk goed om met computers te werken(eigen website heb ik enzo) alleen ik ben niet goed met de binnenkant van een pc...:P

Laatst bewerkt:
Een grafische kaart via MP is hetzelfde als een grafische kaart uit de winkel in principe.
Alleen je moet wel kijken wat voor soort aansuitingen je hebt op je moederbord:

PCI-e of AGP.

Tsja, kopen op Marktplaats is eigenlijk een verhaal apart. Zelf heb ik alles wat ik hier op computergebied heb staan (3 zelfgebouwde pc's en 2 laptops) op Marktplaats gekocht maar... je moet er dan wel redelijk wat verstand van hebben en handig zijn met hardware. Vaak zijn de spullen in orde, maar het kan natuurlijk ook kapot zijn! En dat moet je wel zelf kunnen beoordelen om geen kat in de zak te kopen.
Ben je daartoe in staat, dan kan je soms goede spullen kopen voor weinig geld. Maar nogmaals, het is oppassen geblazen!

Voor wat betreft de uitbreidingen van de Sims 2, dat maakt voor de videokaart echt helemaal niet uit!

Bedankt voor je antwoord, zoals ik al zi van de binnenkant weet ik niks, dus hoe kan ik zien of het pci-e is of agp? Ik weet dat ik wel pci slots heb, is dit hetzelde?:rolleyes:

@mrmusic: Mijn vader heeft qua hardware meer verstand van dan mij, dus die kan dat vast wel zien...

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar deze handleiding en kijk met Everest welk moederbord je hebt.
Vertel dan even hier de complete naam van het moederbord wat je hebt.

Dit krijg ik te zien als ik hem wil downloaden:
Warning: mysql_pconnect(): Too many connections in /server/www/htdocs/common/php/functions/database/database.php on line 69

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /server/www/htdocs/common/php/functions/database/database.php on line 85

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /server/www/htdocs/common/php/functions/database/database.php on line 86

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /server/www/htdocs/common/php/functions/database/database.php on line 85

Dit is dan een andere downloadlink voor de nog prima versie van Everest.

Maar PC Wizard 2007 is ook een goed programma.
Zo zie je de informatie bij PC Wizard:

pcwizard07mobozj1.png

Een wat ouder mobo dus met o.a. 2x AGP slot

Hier zullen dus niet veel redelijke videokaarten meer goed op draaien, AGP x2 is redelijk uit de tijd!

Berry

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou dan ook voor de aanschaf van een nieuw moederbord over kunnen gaan, een redelijke is helemaal niet duur meer.

Nou, het zit me niet mee... Wat is een redelijke en hoe duur is dat?
tjonge me boodschappen lijstje wordt steeds langer:
-video kaart
-moederbord
-harde schijf

Nou, het zit me niet mee... Wat is een redelijke en hoe duur is dat?
tjonge me boodschappen lijstje wordt steeds langer:
-video kaart
-moederbord
-harde schijf

En dan heb je ook nog eens alle kans dat op een beetje redelijk nieuw moederbord je oude processor niet meer gaat passen!!

Tijs voor een heel nieuw systeempje wellicht:)

Tjonge, of dit word nog een aantal jaren sparen, of ik moet me pa heel lief aan kijken. Maarja, hem kennende kan het hem niks schelen... :evil:

Mja, je moet even afwegen voor jezelf:

wil ik gaan sparen voor een beter systeem
of ga ik nu voor de toch beste grafische kaart mogelijk voor mijn systeem op het moment

Voor games als Sims 2 heb je geen top-pc en geen top-videokaart nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan