wat voor grafische kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Voor de online support van Magix Musicmaker moet ik opgeven wat voor grafische kaart ik heb.
Ik heb gezocht bij apparaatbeheer, maar ik kan niets vinden wat daar op lijkt. Hoe kom ik hier achter?

Ik heb een Intel D850MVL pentium 4 met win98se erop.
 
Ik heb weinig verstand van hardware dus wie weet herken ik hem gewoon niet hoor.
Dit is een screenshot van Aida waarvan ik dus denk dat íe er tussen moet staan omdat de geluidskaart er ook bij zit. Wat is nu de grafische kaart?

attachment.php
 

Bijlagen

  • mwsnap005.jpg
    mwsnap005.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 146
Volgens mij een maxor millenium G550
het apparaat wat in bus 1 zit
 
De matrax millennium g550 is je videokaart
 
Oh dus als ik het goed begrijp is een Video Adaptor een grafische kaart. Dat zijn dus niet twee aparte dingen?
 
nee hoor een videokaart is er maar een, een gitaar is toch ook maar een gitaar?:D
 
Nee hoor daar ik heb er hier ook twee verschillende van... ;-)

Maar ik snap hem, de grafische kaart is de kaart die het beeldscherm aanstuurt en de videokaart zorgt ervoor dat je video's kunt draaien.

maar dan zit ik nog met het volgende... of is dat een nieuw topic? wat doet dat uitroepteken bij videodevice in apparaatbeheer daar?
attachment.php
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer videodevice.jpg
    apparaatbeheer videodevice.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 113
Ja, als ik nog eens goed over nadenk, snap ik het eigenlijk nòg niet (en ik ben nog wel leraar...)

Toch maar even wat meer achtergrondinfo:
Ik heb ineens (of misschien al na het onlangs opnieuw installeren van mijn pc) problemen met de grafische interface van Magix Musicmaker 7 deluxe, onderdelen ontbreken in het werkvenster, waardoor ik maar het halve programma heb. Eén van de standaardvragen op het formulier dat je moet invullen als je een mail wilt sturen naar de online support is dus: welke grafische kaart gebruikt u? Het leek me voor dit probleem wel een belangrijke vraag.
Ik begrijp nu dat de Matrox Millemium GSS 550 Video adaptor mijn grafische kaart is.
Is videokaart en grafische kaart nu hetzelfde, ja of nee?
 
ja:D
(offtopic misschien kan je hier je vraag (probleem) voorleggen?)
 
Laatst bewerkt:
Moet ik daarvoor een een nieuwe thread beginnen?

(ik geloof dat de hitte mijn hersens langzamer laat werken, want ik weet ook niets meer zelf...)
 
ja ik denk het wel? even je probleem goed uitleggen,dan komt het vast wel goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan