wat voor intern geheugen is dit

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
de pc van mijn schoonouders is beetje super traag, er staat xp op P4 en intern geheugen van 128 mb :confused:

Nu heb ik het intern geheugen er uit gehaald, waren 2 reepje van 64mb (zie foto). Mijn vraag is wat voor type intern geheugen moet ik nemen. Ik heb hier nu geen gegevens van het moederboard bij de hand. Ik heb alleen de foto van het geheugen

http://img147.imageshack.us/img147/5537/p1050793dj8.jpg

Tja , 128 MB is niet echt zo snel.
ik zou minstens 512 MB nemen
en volgensmij is het DDR1 geheugen alleen is het wel heel handig omhet moederbord naam en type te vermelden want dan kunnen we kijken welke snelheid erin kan

Dit is volgens mij geen ddr1 geheugen van het heeft 2 gaatjes. Ddr is volgens mij maar 1 gaatje. Dan lijkt mij dit een SD-Ram geheugen.

Ja dat dacht ik al wel. Omdat SD-Ram de gaatjes wat verder van elkaar af heeft staan.

bedankt voor de reacties.

Is er een methode om merk en type moederboard software matig te weten te komen? Kon het zo 123 niet vinden op het moederboard zelf toen ik het intern geheugen er uit haalde.

Ja hoor , dat kan met
PcWizard 2008

Dat is rambus geheugen en is onbetaalbaar

Oftewel: RIMM - RDRAM Rambus Memory

http://www.rambus.com/us/

Rambus Inline Memory Module
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Rambus Inline Memory Module (RIMM) is een geheugensoort voor de computer naast de gangbare DIMM en oudere SIMM. Dit geheugen is echter van het bedrijf Rambus Inc. en is in staat veel hogere datasnelheden te behalen door een hogere bussnelheid (tot wel 1200 Mhz). Deze snelheden kunnen oplopen tot 10.8 GB/s als ze in Quad-channel zijn uitgevoerd. Het geheugen op een RIMM noemt men ook wel RDRAM, met daarvoor de aanduiding in wat voor channel-specificatie het is. Dus bijvoorbeeld SDR RDRAM, DDR RDRAM of QDR RDRAM.

Dit geheugen is relatief duur en vereist een speciale chipset. Daardoor wordt het bij de thuis-pc haast nooit toegepast en ziet men het enkel bij high-end workstations en servers.

RIMMs kunnen alleen in paren worden gebruikt, dus twee of vier chips op één moederbord. Alle geheugensloten moeten ook opgevuld worden. De gebruikelijk lege sloten worden dan opgevuld met zogenaamde CRIMMs. Dit zijn als het ware lege RIMMs. CRIMMs zorgen er alleen voor dat de stroompjes worden doorgegeven zodat er een elektronisch circuit ontstaat.

f_232m_58c2fc6.jpg

Laatst bewerkt:
weet iemand een betrouwbare online shop waar ik dit type geheugen kan kopen of heeft bv de dixons ze ook?

Hoi !

PC 800 geheugen zou bij iedere goede PCshop te koop moeten zijn.

Evt. te bestellen, maar± goedkoop is het niet !

Zie de link van lokoloko.

Greetz,

Harry.

Nieuwe pc is goedkoper want de snelheidswinst is niet van die kwaliteit dat het het geld waard is omdat je pc al wat jaartjes oud is, is het niet zo'n desktop model ? (platte kast) Hp of compaq, zoiets http://dstsolutions.com.au/images/HP 530.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan