wat voor koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
hallo,

ik ben van plan om mijn processor te vervangen voor het onderstaande type.
onderstaande processor word zonder koeler geleverd. Hoe weet ik welke koeler genoeg is als ik deze processor origineel laat draaien? (ik ga dus niet overklocken)
welke koeler raden jullie mij aan. (zo stil mogelijk)

939 AMD Athl64 X2 3800+ 2.0/Tray

groet en fijne feestdagen toegewenst,

Als je niet gaat overlocken hoef je niet zo'n ''dure'' te nemen, de Arctic Cooling Freezer 64 Pro is ook prima voor je, en kost 16 euro.

Maar eh... welk moederbord heb je en welke processor zit daar nu op?

ik heb een asus a8n-sli deluxe met daarop een amd athlon 3000+
Toen ik mijn computer bestelde heb ik bewust voor een wat goedkope processor gekozen met het idee er later(nu) en snellere processor in te zetten die dan ook weer in prijs gezakt zou zijn.
Ik heb namelijk nu niet de centen om een nieuwe computer te kopen, vandaar dat ik mijn computer liever op een goedkoper manier wil upgraden.

Waar gebruik je je systeem het meest voor en hoe ziet de hardware er verder uit, met name videokaart en geheugen?

Ik heb er momenteel 1024 mb kingston dual channel (2x 512mb) aan geheugen inzitten. deze wil ik graag naar de 2 gig brengen.
er zit een xfx 7900 gt 256 mb pci kaart in.

Ik speel wel regelmatig een spelletje op mijn pc. Battlefield2, GTA, crysis leek mij wel leuk, maar die kreeg ik niet aan de praat.
Aangezien de processors met het socket 939 bijna niet meer verkocht wordt, dacht ik dat ik nu maar moest gaan uitbreiden aangezien het over een paar maanden waarschijnlijk niet meer mogelijk is. En zoals ik heb aangegeven heb ik het komende jaar zeker geen geld om een heel nieuw systeem te kopen. vandaar dat ik voor ongeveer 130 euro 1024 mb geheugen en een nieuwe processor erin wil zetten.

Lijkt mij toch wel een goed idee, of niet?

ja, daar heb je wel gelijk in.
Ik heb daar zelf nog niet zo over nagedacht, maar het is inderdaad beter om gewoon zo'n upgrade te doen.

bedankt voor je tip, ga ik zeker wat mee doen.
groeten,:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan