Wat voor moederbord formfactor heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BaileyAngel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Haaayyyy.
Ik heb hier een 11 jaar oude Medion en ik wil de kast hergebruiken.
Alleen mijn probleem is dat ik niet weet wat voor formfactor mijn moederbord is.
IMG_0313.jpgIMG_0312.jpg

99% zeker AT of ATX (compatible, maar er ontbreekt dan 1 schroefje). Overigens heb je voor nog geen 3 tientjes een nieuwe kast die van betere kwaliteit is, maar voor een hobby project kan het nog wel.

meetlatje naast gelegd. kan ook M-atx zijn. als je zelf even een lineaal hanteert is het redelijk makkelijk te vinden

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezecht heeft deze kast een ingebouwde display en daarom wil ik hem houden.
Maar die goedkope kasten heeft een familie van mij problemen mee gehad dat de standaard ingebouwde(niet verwisselbare) fans te zwak zijn.

Vreselijk.
Ik zei dat ik deze wil houden vanwege de ingebouwde display in de kast die de hele systeem status kan laten zien.
En volgens de grote is het een Micro-ATX, maar een Micro-ATX past niet.
Als ik een goedkope kast koop dan mis ik de status display.
En ik weet niet waar ik een alternatief kan vinden voor de status display.

Staat er niet gewoon een type nummer op het moederbord. Voor een ATX vind ik wel dat alles precies omgekeerd zit, net een BTX bordje. :confused.

Makkelijker gezecht dan gevonden.
Er staat helemaal niks op de moederbord.
Het enige wat ik weet is dat het een Micro-Star MS-7204 is volgens Speccy.
Maar alles wat ik er over vind klopt niet met mijn moederbord.

Laatst bewerkt:
kun je vertellen welke medion pc model dit precies is door dit te weten kunnen we de specs opzoeken van de pc

het is een mBTX moederbord dit is em?

als je echt perse de kast wilt her gebruiken dan zijn er nog wel mBTX bordjes te krijgen voor Socket 1155
was wel lastig zoeken toch heb er hier 1 gevonden klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Ha ha. held. Ik zou zweren dat niemand m-btx had uitgebracht in de afgelopen 5 jaar. Maar goed, op een aantal grijze kanalen is er dus blijkbaar nog wel wat te krijgen. 100 euro inclusief shipping en BTW is echter wel erg duur voor een mini bordje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan