Wat voor Netwerkkaart kan ik het beste halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McKroket

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Mijn PC, recentelijk gebouwd bevat een draadloze 150MBPS PCI netwerk kaart van Sweex. Maar dat ding is harstikke onstabiel en traag.
In het begin viel het nog wel mee en was het wel te overzien, maar nu word het steeds erger.
Wanneer ik met mijn laptop 2 meter van het modem af ga zitten download ik met gemiddeld 3000 kb/s.
De computer staat 6-7 meter van het modem en haalt misschien 1600-1700 kb/s. En zakt regelmatig naar 300 kb/s e.d. omdat het erg onstabiel is. Regelmatig valt het internet op de PC weg. Online gamen is dramatisch en om je voor te schamen.. :p

Het probleem ligt dus echt bij de PC. Maar mijn vraag aan jullie is: Wat kan ik nu het beste in de pc stoppen?

- Een krachtigere PCI netwerkkaart.. danwel 300 MBPS of hoger.
- Een dongle, met antenne of zonder.
- Een PCI-E kaart?
- Iets anders speciaals wat ik niet ken?

Bij voorbaat dank,

Mckroket.

Edit:
Setup van de PC is:
Intel core i7 @ 3.2ghz, 12GB werkgeheugen, 1GB video, 1TB schijf, Sabertooth mobo.

Laatst bewerkt:
Een Homeplug! Heb ik nu ook een paar dagen, bevalt me prima! Het is bedraad, maar niet door het huis. Je atopt een atekker bij je router en bij je pc en de kabeltjes erin en voila! Je zit dan op internet via je router en het stroomnetwerk!
Aanrader!

De betere USB dongles doen het prima. Heb zelf al jaren een Linksys pro model en die heeft een hoge nominale doorvoor en ook de ping voor online games is meer dan in orde.

Thanks, ik heb een Homeplug besteld bij Pixmania + 2 LAN kabels van 1 meter per stuk. Ben in totaal 38 euro kwijt. Het gaat hier om een 200 MBPS plug.

Bedankt voor de hulp en ik hoop dat het krachtig spul is! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan