wat voor pc voor tiener

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
onze zoon gaat binnenkort naar het vwo. Daar ik mijn laptop gebruik om thuis te werken heeft hij voor zijn huiswerk iets nieuws nodig. Nu heb ik al besloten dat het een PC wordt. rustig werken op een plek. mocht hij een keer een computer naar school mee moeten nemen dan ruilen we. Maar waar moet een pc aan voldoen voor huiswerk (word/powerpoint), internet en minecraft. andere games speelt hij meestel op de ps3 ipv op mijn laptop maar dat kan nog veranderen.

alvast dank voor jullie ideeen.

Intel I3 processor met een bescheiden videokaartje volstaat.

Wat voor budget heb je in gedachten en wat is je woonplaats?

Je hebt mijn reactie toch nog niet gelezen, dus pas ik 'm aan met hetgeen ik hieronder schrijf :

jouw laatste opmerking "......maar dat kan nog veranderen........" heeft mij toch aan het denken gezet.

Als je dat toch 'open' wil houden, dan is het wellicht handiger om voor een I5 processor te gaan en een wat hogere mid-range videokaart erin te stoppen. Geheugen sowieso 6 of 8 giga en een harddisk type SSD van een 128 of 256 gig en daarnaast een 7200 RPM conventionele hdd met een opslagcapaciteit van 1 TB of zo.

Jouw budget en woonplaats kennende kunnen we wel even Googlen op iets leuks bij een wat groter bedrijf in de buurt bij jou.

Laatst bewerkt:
ik woon in de buurt van rotterdam. Ik heb eigenlijk nog geen budget vastgesteld. 500 zou mooi zijn maar geen idee of dat voldoende is dus er is wel wat rek. zeker als dat betekent dat de computer nog even met hem mee kan groeien (hij wordt 12).
ik wil graag een pc omdat ik merk dat ik zelf minder lekker werk op mijn laptop en er dus een normaal toetsenbord en muis op aansluit (ik heb een HP pavilion dv6 core i7 radeon)

Tja, binnen / rond dat budget is best wel wat mogelijk v.w.b. de gestelde eisen in je eerste bericht.
Met dat budget wordt het ietwat lastiger om de machine ook gereed te laten zijn voor over een jaar of zo.
Grofweg komt het erop neer dat je voor rond de 600 een machine kunt kopen die 100% aan de eisen voldoet voor nú en dat wanneer je iets wil hebben voor 'dadelijk' je er wellicht een honderd of 2, 3 a 4 bij moet denken.
Rotterdam is wel een fijne plaats voor ons om iets uit te zoeken, zeker met Alternate om de hoek........... ;) :D

Daarnaast : wil je graag iets 'uit de buurt' of kun je ook 'leven' met een webwinkel machine van een (goed bekend staand) bedrijf verder uit de buurt?

Iets als dit is bijv. ook voor 'over een jaar' (waarbij de videokaart dan mogelijk wel vervangen moet gaan worden voor een wat 'zwaarder' model)

Het is slechts een -willekeurig- voorbeeld, want in de desktop prijsklasse van 600 tot 1000 wémelt het van de leuke / interessante machines / aanbiedingen.

Even voor de volledigheid : het gelinkte voorbeeld bevat geen monitor, geen SSD schijf, geen muis en geen toetsenbord.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik toch voor de laptop gaan. Zijn ook vele mooie modellen van te vinden voor rond de 600 euro
Veel makkelijker, ook op school en niks te ruilen met de werk laptop!!

Hoi,

Neem even aan dat er ook nog een monitor en muis en toetsenbord bij moet dan is budget vrij laag.

Hoi,

Neem even aan dat er ook nog een monitor en muis en toetsenbord bij moet dan is budget vrij laag.
oke dan schroeven we het budget wat op. Ik ben echt een leek mbt computers. kan het office pakket prima gebruiken maar daarbuiten heb ik graag dat de boel werkt. Helaas merk ik dat niet alle computer winkels nuttige informatie verstrekken mbt wat een pc moet kunnen en welke processor oid je dan dus moet hebben.

Rotterdam is wel een fijne plaats voor ons om iets uit te zoeken, zeker met Alternate om de hoek........... ;) :D

En wat dacht je van Informatique, om de andere hoek ?

kan het office pakket prima gebruiken maar daarbuiten heb ik graag dat de boel werkt.

Wanneer je er ook nog Windows bij wilt hebben en een versie van Office (of heb je al een licentie die je over kunt zetten ?) dan is ook daar budget voor nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Windows is denk geen issue, want bij 99% van de grootwinkelbedrijf aankopen qua desktops wordt Windows gewoon meegeleverd. Da's nu net de enige software waar je je geen zorgen over hoeft te maken.

Software is geen probleem. Hij kan een scholieren versie krijgen is iets van 50 euro.

Hoi,

Beetje op dat kan nog veranderen gebaseerd ;) wat samengesteld kaal met monitor dus muis en toetsenbord er bij en je hebt een desktop. Als je de pc niet zelf in elkaar kan zetten komt er nog 59 euro bij.

Laatst bewerkt:
@ gast0158,

Bericht 9 en 10 even samengevoegd aangezien je bericht ook kan aanpassen;)

Dank jullie wek
. Ik heb een uitgangspunt en zal eens bij de geadviseerde winkels langs gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan