Wat voor soort internetverbinding moet ik nemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ns23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Telfort: €1,- / Mbit
UPC: €5,83 / Mbit

Bij UPC heb je er dan wel telefonie bij.. waarmee je 24/7 gratis kan bellen naar vaste nummers in NL...
Bij Telfort kan je dat er ook bij doen... dan zou je op €29,90 komen..oftewijl €1,50 / Mbit

Hmm, een telefoonlijn hebben we niet nodig, en van dat laatste post ben ik ook niet echt veel wijzer geworden.

Maar hoe dan ook, ik heb besloten voor Telfort. Als ik die 20Mbit haal, dan download ik ongeveer met 2500kb/s en dat is perfect voor maar 20 euro per maand :thumb:
(als ik het allemaal goed begrepen heb :o)

mensen, bedankt voor jullie snelle hulp. You guys kick ass :cool:

Ik wil je euforie niet verstoren, maar 2500 Kb/s ga je niet halen, je mag al in je handen wrijven als je de helft haalt.

Ok een vraagje dan, met die 6mbps van UPC ga ik die helft van 2500 niet eens halen toch?

Voor alle theoretische maximale snelheden geldt hetzelfde: die haal je never!

Kijk verder dan alleen de theoretische snelheden. Ik heb niet voor niets een paar adviezen gegeven...............

Daarnaast: voor internetten en middels Torrents downloaden heb je aan 4 Mbit genoeg. Je komt toch niet hoger dan zo'n 30 tot 80 Kb/sec. (Een enkele uitzondering gedurende enkele minuten daargelaten)

Ga je middels nieuwsgroepen downen en ook nog eens véél, pas dán moet je je over het hoofd gaan krabben over theoretische snelheden.

Voor af en toe een filmpje en regelmatig muziek downen is 4 Mbit méér dan voldoende.

Voor surfen is 4 Mbit echt hartstikke veel (ook als je regelmatig muziek download) Boeit het je of die muziek in 9 minuten of 15 minuten binnen is? Ik denk het niet.

Laat je door advertenties en theoretische snelheden niet gek maken.

Laatst bewerkt:
De site en test zijn beperkt en zeer zeker niet zalig makend, maar het geeft je wel een indruk wat een 20 Mbit abbo EFFECTIEF doet. Dit testmoment was toevallig hoog, normaliter zit ik tussen de 600 en 900 Kb/sec.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 21
Speedtest geeft voor hogere verbindingssnelheden niet een goed resutaat.. omdat het testbestand eigenlijk te klein is...

Klopt,

Al zat Speedtest er dit keer niet ver naast. Zie de bijlage voor wél een bloedserieuze downloadsnelheidstest.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan