Wat voor soort pc systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffiekopje

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
220
Hallo ik zit er aan te denken om een nieuwe pc te gaan kopen, nu zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer...

Natuurlijk moet ie niet teveel kosten, moet wel nieuw zijn en een beetje snel. Ik zat zelf te denken aan een AMD omdat zoals ik las die niet al te duur zijn. Alleen weet ik niet welke AMD in de buurt van de pentium 4 komt. Natuurlijk moet ie een beetje snel zijn, meer schijfruimte bezitten dan nu, een dvd brander hebben en een gewone brander, geen beeldscherm, toetsenbord en muis.
Goede grafische kaart (niet voor spelletjes) en goede geluidskaart/geen boxen.

Ik wil met windows xp gaan werken.

Heeft iemand wat tips, online adresjes en wat meer gegevens over AMD die in de buurt komt qua snelheid als een pentium 4?
 
kijk hier naar de diverse benchmarks en laat je verrassen...........

Cpu snelheid is niet zaligmakend!

Zeker zo belangrijk zijn de keuze van de videokaart, het (soort) en de hoeveelheid geheugen en de keuze van het moederbord.

Op de site in genoemde link kun je van alle soorten hardware testjes lezen.

En als je geen tijd hebt om de benchmarks te bestuderen, lees dan hieronder de conlcusie :

Conclusie:

In het merendeel van de gebruikte benchmarks staat de AMD Athlon 64 FX-53 aan de top. Zeker bij games haal je met de Athlon 64 FX-53 de snelst mogelijk processor in huis. Het is jammer dat AMD nog geen HyperThreading-achtig systeem heeft, want bij alle benchmarks waar Intel aan kop gaat, is dat grotendeels door HyperThreading te verklaren. Hoe het ook zij: de échte performance-freak zal met een AMD Athlon 64 FX-53 dolgelukkig worden. De portemonnee van de betreffende koper zal er iets minder gelukkig mee zijn, want de FX-53 processor en het bijbehorende geheugen en moederbord zijn gewoon schrikbarend duur. Hoewel de processor zich op veel vlakken de snelste desktop processor ter wereld mag noemen, kunnen we de FX-53 dus toch niet echt aanraden. Een AMD Athlon 64 3400+ presteert niet veel minder en kost ongeveer de helft. Reken uit je winst!
 
Laatst bewerkt:
een dvd brander hebben en een gewone brander

Dat heeft geen nut. Met een DVD-brander kan je alles doen wat je ook met een traditionele cd-brander kan doen. Dus een dvd-brander is genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan