Sinds vanmorgen krijg ik bij het opstarten van mijn pc een paginagrote errormelding Bad Harddisk. Ik heb een analyse-progje gedownload en er op losgelaten. De uitgebreide analyse moet 60 min. duren, maar na een minuut stopt dat al en dan heef'tïe maar 10% gedaan. Wat ik dan te zien krijg (behalve veel technische info waar ik niets van begrijp) is 'Backup maken en vervangen. Levensduur nog 24 uur'. De pc is pakweg 4 jaar oud en het progje geeft als schijftype aan:
Seagate Maxtor Diamond Max 23.
ATA versie 8
standaard ATA-8-ACS revision 4
Ik ken van naam alleen IDE, PATA en SATA. Mijn vraag: wat is ATA-8-ACS revision 4? Ik zoek op internet naar een nieuwe schijf maar zie die aanduiding nergens. Is het trouwens mogelijk de harddisk (500 Gig en voor 80% leeg) weer te herstellen, want hij werkt nog steeds perfect. Heb wel alvast de inhoud naar een externe schijf gekopieerd. Op de harddisk staat trouwens Linux.
Seagate Maxtor Diamond Max 23.
ATA versie 8
standaard ATA-8-ACS revision 4
Ik ken van naam alleen IDE, PATA en SATA. Mijn vraag: wat is ATA-8-ACS revision 4? Ik zoek op internet naar een nieuwe schijf maar zie die aanduiding nergens. Is het trouwens mogelijk de harddisk (500 Gig en voor 80% leeg) weer te herstellen, want hij werkt nog steeds perfect. Heb wel alvast de inhoud naar een externe schijf gekopieerd. Op de harddisk staat trouwens Linux.