Wat voor video kaart heb ik eigenlijk nodig met DAW software en FW400 hardware?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ieme
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ieme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
Hallo,

Mijn PC loopt steeds vast op onvoorspelbare momenten, soms loopt ie een hele dag goed en dan ineens "Bevriest het beeld" terwijl de PC doorloopt of het hele scherm is(afwisselend) grijs, rood, paars en natuurlijk heb ik af en toe het bekende Microsoft blue screen. Volgens mij ligt het aan de videokaart. Wellicht heb ik niet de juiste keuze gemaakt.

Mijn vraag is eigenlijk: Wat is nou de goede videokaart voor mijn moederbord?

PS ik gebruik monitoren met VGA aansluitingen...

Wie kan mij helpen, ik heb een klein studio-tje en dit is echt een vett probleem... de fabrikanten van Presonus en Steinberg laten ook niks van zich horen en ik zit nu met de peren.

Specs:

Moederbord: Gigabyte GA-P55 UD2 (P55 chipset)
Processor: Intel core i5 750
Geheugen: 2 x 2 Gb 1333 Mhz Kingston DDR3
Voeding : 500 Watt
HDD : SAMSUNG 1 Tb 32 mb cache 3 gb/s eSata
DAW: Cubase 5
via de Firewire 400 van moederbord: Presonus Firstudio 2626 (driver "Universal Control.exe") dit hardware apparaat is zowel een interface met AD/DA converter als multi pre-amps apparaat. De geluiden worden middels de ASIO driver van dit apparaat ingestuurd en ontvangen zonder latency.

Iedere PCIe videokaart is geschikt voor je systeem. Wat zit er nu in?

Ron

er van uitgaan dat het aan de videokaart ligt zonder dat ook echt uit te zoeken is geen slim idee

ga even langs de pc boer en vraag of zij een diagnose kunnen doen
of vraag een van je kenissen om de videokaart te leenen
stop die in je systeem en kijk of je het probleem nogsteeds ondervind

en probeer er achter te komen wat de Bsod code is die laat ook zien wat het probleem kan zijn

Laatst bewerkt:
als er ook een onboard kaart op je moederbord zit kan je die even proberen. dan weet je gelijk of het aan de kaart ligt of niet.

Als je zelf de moeite had genomen om even naar de specs van dat bordje te kijken dan was dit voorstel niet van toepassing geweest:d

Onboard?neen dus... ;)

Laatst bewerkt:
Video kaart

Iedere PCIe videokaart is geschikt voor je systeem. Wat zit er nu in?

Ron

Ik heb nu een standaard PCI kaart met 512mb een Asus Radeon. ding van rond de 40 euries.
Ik ga ervan uit dat het de videokaart is omdat de PC voor mijn gevoel doorloopt als het beeld stilstaat... of is dit een verkeerde aanname; ik dacht misschien confilicteerd dit met de chipset ofzo.. Hij geeft af en toe ook de foutmelding dat het stuurprogramma voor de grafische weergave opnieuw is geïnstalleerd. En blijft vervolgens na zo'n herstel instelling weer gewoon vastlopen.

Misschien is het idd beter om eerst even te meten bij de PC boer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan