Wat voor Videokaart heb ik nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvb18

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Hey,,

Ik heb sinds Zaterdag een game gekocht: Battlefield bad company 2,
maar sinds ik hem probeer te spelen hapert hij echt te erg, dus moest ik alles op low zetten en pakt hij hem net, maarja als je een game speelt wil je natuurlijk wel dat hij er mooi uit ziet en hem gewoon vloeiend speelt mijn vraag is wat voor videokaart heb ik er voor nodig om hem op mid of high te spelen? want als ik op http://cyri.systemrequirementslab.com/cyri/ kijk dan kom ik net over de minimum heen bij badcompany 2.

Momenteel heb ik een GeForce 8800 GS,

en mijn budget is rond de 100 euro.

Weet iemand er misschien 1!?

alvast bedankt!!!:thumb:

We moeten ook even de andere prestaties van je PC weten. Je kan wel een betere videokaart kopen, maar wanneer je een hele slechte processor hebt dan kun je dat nooit volledig benutten. Ook moeten we even weten welk merk voeding je hebt en hoeveel watt die levert.

aah oke wel bedankt voor het snelle antwoorde alvast

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz CPU
3.9 GB Ram
en mijn voeding weet ik niet precies ik zie wel aan de achterkant 230 staan en dan dat lipje over een ander getal heen volgens mij.... hopelijk is dat genoeg info zonie vraag maar raak:)

Ik zou toch even je kast open maken en kijken naar de sticker die op je voeding zit. Hier staat het merk op en het wattage, met nog veel meer specificaties. Je processor is wel goed genoeg in ieder geval.

het merk is Enlight
115v 10 A
230 5A
335 W max staat erop.

Hmm, dat zou ik niet aandurven. Als je een nieuwe videokaart gaat aanschaffen zou ik een andere voeding kopen want 335W is erg weinig. Hoewel, ik denk dat het met een HD 5xxx wel zou kunnen omdat die een stuk zuiniger zijn dan bijvoorbeeld de ATI Radeon HD 4890, maar je loopt toch het risico dat je voeding het niet aankan. Je budget is trouwens vrij laag; je zult niet een veel betere videokaart in handen krijgen met €100. Met bijvoorbeeld twintig euro meer kom je al een stuk verder. Op welke resolutie speel je?

Laatst bewerkt:
Qua processor zit je wel goed,
het is inderdaad je videokaart,
Voor 100 euro kun je http://azerty.nl/8-970-245920/sapphire-radeon-hd-5750-graf.html deze kaart overwegen weliswaar ietsjes meer dan 100 euro maar hij is goed voor bc2

Je zei dat je voeding een output heeft van max 335Watt?
Dat is denk ik te weinig voor deze kaart,dus je zal ook moeten gaan investeren in een nieuwe voeding denk aan 400Watt a 450W

aah oke oke:) maar maakt het btw nog uit met DDR? want me moedenbord is DDR 2 volgensmij, maakt het dan nie uit welke videokaart het is? dus dat het DDR5 is?

maar kan ik met die videokaart van 109 euro battlefield bc 2 op recommend spelen en niet dat hij hapert ect?? of moet ik dan nog een betere videokaart kope dan die?

en kan iemand mijn misschien uitleggen hoe je het kan zien of een videokaart die game wel goed speelt? zodat ik dat zelf ook kan doen:D en zijn er nog meer vidoekaarten rond de 100 euro die het kan spelen?:o

maar bedankt voor een snelle reactie:thumb:

DDR5 is het geheugen van je videokaart, dit gaat gewoon passen. Je moederbord kan alleen DDR2 geheugen hebben. Je kan dus elke videokaart plaatsen, maar geen DDR3 geheugen. Ik vroeg eerder al wat de resolutie van je scherm is, dan kunnen we inschatten hoe goed je videokaart zal presteren. Je resolutie maakt namelijk heel veel uit. Op deze site zie je gelijk wat je resolutie is.

hey ik heb even op de site gekeken mijn resolutie is 1440 X 900 is dat genoeg??

en zijn er btw ng andere videokaarten en hoe kan ik zelf zien of de videokaart die game pakt?:P

en zijn er btw ng andere videokaarten en hoe kan ik zelf zien of de videokaart die game pakt?:P

benchmark tests enzo
meestal staat ook op de achterkant van het spel op het hoesje wat je computer specs moeten of kunnen zijn

er staat dan
recommended pc specs in order to play this game

en
minimum pc specs in order to play this game

je moet vaak een beetje zelf zoeken naar dat soort info

Tegenwoordig worden de videokaarten meestal getest op de resoluties 1680 x 1050 en 1920 x 1080. Hier is een test van Bad Company 2: http://www.tomshardware.co.uk/forum/104990-25-battlefield-company-benchmarks-here. Meestal is het andersom, dan wordt de videokaart getest in plaats van het spel. Hij haalt met hoge settings 43.2 fps, dat is genoeg om het spel vloeiend te kunnen spelen. Jouw resolutie is lager dus bij jou zal de fps nog hoger liggen ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan