Wat voor videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulbo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Avond,

ik ben in het bezit van een Aptiva 2124 uit 1997 (srry geen geld voor nieuwe of upgrade)...en nou is dat ding errug sloom...ik vroeg me af of er een videokaart in kan eigenlijk...en zo ja welke...systeem is als volgt:

PI 200MHz, 32MB RAM en een onboard videageheugen van maar liefst 3 mb....

het klinkt misschien errug stom allemaal, maarja ik heb niks anders en ik moet het er maar mee doen...

Suggesties?

Thnx,
Bulbo

Ben bang dat een nieuwe videokaart niet zal helpen met het probleem van het sloom zijn.

Wat je wel zou kunnen doen is:
- PC eens formateren en opnieuw installeren (let op je bent dan alles van je pc kwijt en je zult dus voor belangrijke dingen een back-up moeten maken)
- Leeg eens de tijdelijke mappen (c:\windows\temp en c:\windows\temporary internet files)
- Intern geheugen erbij kopen (ik zou er voor deze pc 32 of 64 MB bij kopen kost dacht ik niet meer dan € 50)

PS bij het kopen van nieuw intern geheugen zal jij of een computerboer wel even moeten gaan kijken wat voor geheugen er in jou pc zit en wat er nog bij kan/vervangen kan worden.

De groeten,
Mark

Laatst bewerkt:
Een andere grafische kaart zal ook alleen je grafische prestaties verhogen en niet de snelheid van je pc. Als je toch wat betere videoprestaties wilt kun je kijken naar een 2e hands voodoo kaart met bv 16 MB geheugen of een geforce 2MX 32Mb met PCI aansluiting. Maar verwacht hier geen wonderen van.

Voor verbetering van de snelheid van je pc in het algemeen kun je idd het beste beginnen met het uitbreiden van intern geheugen en zorgen voor een "schoon" systeem.

Even ter verduidelijking...dat intern geheugen ben ik ook mee bezig en mijn systeem is ook redelijk leeg en opgeschoond...het ging mij meer om het feit dat ik geen videoclipjes kon kijken enzo en dat ook laden van foto's lang duurt...misschien dat dat met een videokaart iets sneller gaat, maar toch bedankt voor jullie replies....

Bulbo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan